Borgmester rykker sit kontor ud af rådhuset

Borgmester Mads Sørensen flytter fire gange i år sit kontor ud i lokalsamfundene. Første gang bliver torsdag den 9. februar med Outrup Kultur & Idrætscenter som vært.

MØD BORGMESTEREN

Borgere i Varde Kommune kan igen i år præsentere en idé, en tanke eller blot en undren, når borgmesterkontoret rykker ud af rådhuset.

Fire gange i løbet af 2023 vil borgmester Mads Sørensen flytte sit kontor ud til fire værtsbyer på tværs af kommune, hvor man kan møde op til en snak uden tidsbestilling. Tanken er, at borgerne kan bringe ethvert emne i spil og få vendt deres synspunkter med borgmesteren.

Outrup Kultur & Idrætscenter er vært for det første midlertidige borgmesterkontor torsdag den 9. februar. Senere på året er det Tofterup, Janderup og Ølgod, der lægger lokaler til.

Der kan opstå ventetid, og ved stort fremmøde vil der blive aftalt et nyt møde. Kommunaldirektør Mogens Pedersen og borgerrådgiver Yvonne Larsen vil være til stede sammen med borgmesteren.

Citat

Mads Sørensen, borgmester i Varde Kommune:

“Ved at rykke kontoret ud får jeg et andet indblik i hverdagen i lokalsamfundene, end når jeg for eksempel er på virksomhedsbesøg eller indvier et nyt lokalt initiativ. Borgerne får mulighed for at fortælle om deres idéer og udfordringer, og jeg bliver klogere på, hvad der rører sig i netop deres lokalområde. Jeg møder op med en tom kalender, en åben dør og ser frem til gode dialoger.”

Borgmesterkontoret flytter ud på følgende tidspunkter:

• Torsdag den 9. februar 2023 kl. 15.00-17.00 i Outrup Kultur & Idrætscenter, Idrætsvænget 29, 6855 Outrup
  • Tirsdag den 16. maj 2023 kl. 15.00-17.00 i Natur-Huset, Jernbanealle 1, Tofterup, 7200 Grindsted
  • Onsdag den 6. september 2023 kl. 15.00-17.00 i Janderup Sogns Aktivitetshus, 6851 Janderup
  • Mandag den 20. november 2023 kl. 15.00-17.00 i Ølgod Hallerne, Skolegade 18, 6870 Ølgod