Danmarks største børnecykelløb kommer til Varde

Kids Tour kommer til Varde lørdag d. 26. juni og omdanner midtbyen til en plads med aktiviteter for hele familien.

CYKELLØB

Varde er en af i alt 15 værtsbyer for cykelbegivenheden, Kids Tour, der byder børn i alderen 3-10 år og deres forældre velkommen til en dag fyldt med aktiviteter.

Ruten er 1 km lang, som børnene cykler forskellige antal omgange alt efter deres alder. Børn i alderen 3-4 år kører således to omgange, børn i alderen 5-6 år kører tre omgange, børn i alderen 6-8 år kører fire omgange og børn i alderen 9-10 år kører seks omgange.

Kids Tour arrangeres i samarbejde med Momentcph og Børneulykkesfonden. Cykelløbet i Varde bliver afviklet med hjælp fra Varde Cykelklub.

Fokus på sikkerhed og sjov
Børnene får bl.a. mulighed for at træne trafikkens regler i trafiklegepladsen og lære førstehjælp i Børnenes Førstehjælpsskole på torvet i Varde.

Det koster 75 kr. pr. barn at deltage i cykelløbet. I prisen er inkluderet et startnummer, en goodiebag, smagsprøver og andre lækkerier, et diplom og fri adgang til aktiviteter på pladsen.

Al salg af startnumre går ubeskåret til Børneulykkesfonden for blandt andet at fremme fondens arbejde med at øge børnesikkerheden i Danmark og nedbringe antallet af børneulykker i trafikken.

For information om tilmelding og tidsplan se her: https://www.børneulykkesfonden.dk/kidstour/tilmelding/kids-tour-i-varde-den-26-juni/

Citat

Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune:

Vi er glade for at kunne byde Kids Tour velkommen til Varde. Det er fantastisk at kunne skabe en dag for børnene, hvor det handler om at have det sjovt og røre sig, men hvor børnene samtidig også kan lære at begå sig sikkert i trafikken.”

Henriette Madsen, generalsekretær hos Børneulykkesfonden:

”Med Kids Tour kommer børnene ud i flok og mærker glæden ved at motionere og være aktive sammen på en sjov måde. I Børneulykkesfonden ønsker vi, at flere børn benytter cyklen som transportmiddel, og vi håber, at cykelarrangementer som dette, kan være med til at få flere børn til at opleve glæden ved at cykle.”