Digital leverandørliste gør det lettere for håndværkere og entreprenører

Håndværkere og entreprenører får nu lettere ved at byde ind på kommunale opgaver i Varde Kommune. Fra 1. april 2017 skifter Varde Kommune til en digital løsning […]

Håndværkere og entreprenører får nu lettere ved at byde ind på kommunale opgaver i Varde Kommune. Fra 1. april 2017 skifter Varde Kommune til en digital løsning for leverandørlisten. Det skal gøre leverandørlisten mere fleksibel og opgavetildelingen mere gennemsigtig.

BYGGERI

Varde Kommunes håndværkerliste, den såkaldte rulleliste, udfases per 1. april 2017 til fordel for en digital leverandørliste.

Den nye digitale løsning skal gøre det nemmere for håndværkere, entreprenører og rådgivere at komme i betragtning til Kommunale opgaver. Samtidig skal den nye liste skabe mere åbenhed i udbuddet af opgaver.

FAKTA:                                                 

  • Varde Kommune indførte i 2014 ”rullelisten,” der skulle sikre en åben tilgang til de kommunale bygge- og vedligeholdelsesopgaver. Listen betød, at opgaverne gik på tur mellem de tilmeldte håndværkere og entreprenører.
  • Rullelisten udfases per 1. april 2017 til fordel for den digitale leverandørliste.
  • Leverandørregistreringen foregår digitalt hos www.comdia.com.
  • Man skal registrere sig, selv om man stod på den gamle rulleliste.
  • Registrering på leverandørportalen er obligatorisk, hvis man ønsker at løse bygge- og anlægsopgaver samt tilhørende rådgivningsopgaver for Varde Kommune efter 1. april 2017.

CITATER

Preben Friis-Hauge, formand for Udvalget for Plan og Teknik, Varde Kommune

“Jeg ser rullelisterne som en succes for erhvervslivet i vores kommune. Derfor er det også naturligt, at vi nu har videreudviklet og forenklet det værktøj, der bruges til fortsættelse af ordningen”

“Den nye leverandørliste er overskuelig og nem at holde ajour. Jeg finder det meget positivt, at rådgivningsfirmaer nu også bliver en del af listen”

Martin Højgaard Jensen, teamleder, Ejendomscentret, Varde Kommune

Den nye digitale løsning giver os en mere gennemsigtig ordning, som vil gøre det nemmere for alle parter at holde sig opdateret”

”Den nye digitale løsning gør det lettere for os at finde de oplagte kandidater til de enkelte opgaver, ligesom virksomhederne ved registrering bliver mere synlige og på den måde tilkendegiver, at de ønsker at udføre opgaver for Varde Kommune”

PRESSEKONTAKT

Preben Friis-Hauge
Formand for udvalget for Plan og Teknik, Varde Kommune
60 21 45 44
prfh@varde.dk

Martin Højgaard Jensen
Teamleder, Ejendomscenteret, Varde Kommune
24 86 07 50
mahj@varde.dk

Steffen Kjær
Kommunikationschef, Varde Kommune
23 36 26 38
stkj@varde.dk