Efter rekordsalg: Over 80 byggegrunde er nu godkendt til byggemodning

Byggegrunde er eftertragtede i Varde Kommune, hvilket førte til et rekordsalg i 2020. Nu er over 80 byggegrunde godkendt til byggemodning, så de bliver salgsklare i 2021 og 2022.

BYGGERI

I 2020 blev der i Varde Kommune solgt 57 parcelhusgrunde. Heraf var 30 grunde i Varde by, og de øvrige var fordelt på 11 andre byer i kommunen.

Til sammenligning blev der i 2019 solgt 22 kommunale grunde.

Fremgangen i salget kan blandt andet tilskrives det nuværende boligmarked med lave renter, få huse til salg og mange købere.

For at følge med efterspørgslen på byggegrunde har byrådet i Varde Kommune godkendt igangsættelsen af byggemodningen for 86-90 byggegrunde. Byggegrundene skal ifølge planen være salgsklare i 2021 og 2022.

CITAT

Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune:

“Sidste års flotte salg af byggegrunde betyder, at vi lige nu har et lavt antal byggegrunde, derfor er det vigtigt, at vi får byggemodnet nye attraktive byggegrunde i kommunen.”

Byggemodningerne er fordelt på disse byer:

• Næsbjerg: 10 grunde
  • Alslev: 15 grunde