Fem af seks partier i byrådet fører strukturdrøftelser for dagtilbud og skoler ind i ny fase

BRIEFING OG PRESSEMØDE Partierne i Varde Kommunes byråd har i dag afsluttet forhandlingerne om en fremtidig struktur for dagtilbud og skoler. Nu begynder fasen, hvor aftalegrundlaget skrives. […]

BRIEFING OG PRESSEMØDE

Alle seks partier i byrådet har deltaget i forhandlingerne. Bag den aftale, der nu skal skrives, står Venstre, Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Radikale Venstre og Enhedslisten.

PRESSEMØDE
Der afholdes pressemøde om den fremtidige struktur for Varde Kommunes dagtilbud og skoler:

Onsdag den 1. februar klokken 15:00
På Varde Rådhus, Bytoften 2, 6800 Varde

På pressemødet vil partierne præsentere den kommende struktur for dagtilbud og skoler.

Adgang til pressemødet kræver pressekort.

BAGGRUND
Baggrunden for processen er Varde Kommunes demografiske udfordringer omkring aldersgruppen 0-18 år, hvor børnetallet er faldet drastisk over de seneste år. Derfor har byrådet besluttet at gennemføre en proces, der kan håndtere de afledte faglige, økonomiske og geografiske virkninger.

PROCES
Den 7. februar 2017
Byrådsmøde: Behandling af forslag og beslutning om, hvilket konkret strukturscenarie der sendes i lovpligtig høring.

Den 17. februar til den 18. april 2017
Den lovpligtige høring af konkret strukturscenarie.

Den 30. maj 2017
Byrådsmøde: Endelig behandling i byrådet som forudsætning for vedtagelse af budget.

CITAT

Erik Buhl, borgmester, Varde Kommune:

”Strukturdrøftelserne er vigtige og har stor betydning for borgerne og for vores dagtilbud og skoler. Derfor er jeg også meget tilfreds med, at alle partierne har deltaget konstruktivt i forhandlingerne.”

PRESSEKONTAKT:

Erik Buhl