Fredag er indtil videre sidste dag med kviktest i Varde Kommune

Der er endnu ikke fundet en løsning på kviktest i Varde Kommune, efter Falck tabte udbuddet. Kommunen arbejder på en løsning i samarbejde med Region Syddanmark.

KVIKTEST

I dag, fredag den 29. januar, er indtil videre sidste mulighed for borgerne i Varde Kommune for at blive kviktestet af Falck.

Efter at have tabt det statslige udbud om kviktest, lukker Falck nu deres kvikteststeder i Agerbæk, Varde, Ølgod og Outrup.

Varde Kommune har forsøgt at få forlænget aftalen om kviktest i de nuværende fire byer, men indtil kommunen får en tilbagemelding fra Region Syddanmark, er det ikke muligt at blive kviktestet i Varde Kommune.

Det vil dog stadig være muligt for kommunens borgere at få en PCR-test (halspodning) tirsdage fra klokken 8.30-17 i Vidagerhus i Janderup og fredage fra klokken 9-17 i Kulturhuset i Ølgod. Begge steder er uden tidsbestilling og med svar på sundhed.dk.