Fremrykkede betalinger skal hjælpe erhvervslivet

Varde Kommune har besluttet at fremrykke betalinger af regninger til erhvervslivet. Borgmesteren håber, at tiltaget kan styrke virksomhedernes likviditet, mens coronavirussen har sat store dele af Danmark i stå.

CORONA

Coronavirussen udfordrer virksomheder i hele landet, og Varde Kommune er ingen undtagelse.

Situationen får nu kommunen til at give en håndsrækning til lokale virksomheder i form af fremrykkede betalinger af regninger, som virksomhederne har til gode hos kommunen.

Betalingerne bliver i de kommende dage fremrykket i alle de tilfælde, hvor det kan lade sig gøre. Det er endnu for tidligt at sætte tal på, hvor mange penge det drejer sig om.

Tiltaget forventes ikke at påvirke kommunens egen økonomi i nævneværdig grad.

CITAT

Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune:

”I en periode med faldende omsætning bliver likviditeten hurtigt en udfordring for mange virksomheder. Dette tiltag alene løser ikke virksomhedernes problemer, men det kan fungere som et plaster på såret.”

”Vi skal holde hjulene i gang så vidt, det overhovedet er muligt, og vi skal som kommune selvfølgelig hjælpe de steder, hvor vi kan.”