Lokalsamfund sender en Hilsen Hjemmefra til udsendte soldater

Mandag den 28. maj pakker en vestjysk 6. klasse gaver og hilsner fra et helt lokalsamfund. De skal sendes til soldater, som er udsendt på internationale missioner for Danmark.

STØTTE TIL SOLDATER

Soldater, der er udsendt fra en af garnisonerne i Varde Kommune, får hver især tilsendt en Hilsen Hjemmefra i løbet af deres udsendelse.

Denne hilsen består af en pakke, der eksempelvis kan indeholde slik, film, bøger, breve, tegninger og andre hilsner.

Alle donationerne er nu samlet ind, og på mandag pakker 6. klasseeleverne fra Brorsonskolen i Varde dem ned i skotøjsæsker, inden de sendes ud til soldaterne sammen med en personlig hilsen fra hver af eleverne.

Pressen er velkommen.

FAKTA

• Alle soldater, der er udsendt fra en af garnisonerne i Varde Kommune i mere end tre måneder, modtager en individuel Hilsen Hjemmefra.
  • Bidrag til pakkerne sikres gennem opstillede indkøbsvogne i udvalgte supermarkeder samt donationer fra virksomheder og privatpersoner.
  • Hver enkelt Hilsen Hjemmefra bliver pakket af elever fra en lokal 6. klasse. Eleverne har også hver især skrevet en hilsen til en af de udsendte soldater. I denne omgang er der tale om elever fra Brorsonskolen i Varde.
  • Eleverne pakker æskerne mandag den 28. maj i tidsrummet 09.50-11.20.
    Adresse: Nordre Boulevard 81, 6800 Varde.
  • Der er tre garnisoner i Varde Kommune: Varde Kaserne, Hærens Kamp- og Ildstøttecenter i Oksbøl samt Hjemmeværnsskolen i Nymindegab.
  • Hilsen Hjemmefra er inspireret af lignende initiativer fra blandt andet USA og Storbritannien.