Nyt redskab skal styrke sundheden i vestjysk kommune

Et bedre overblik over aktuelle sundhedstilbud skal give praktiserende læger i Varde Kommune bedre betingelser for at vejlede patienter til øget sundhed.

SUNDHED

Danske kommuner tilbyder alt fra vejledning om demens til forløb med rygestop til borgerne, som ofte bliver henvist til tilbuddene af de praktiserende læger.

I Varde Kommune skal en ny hjemmeside nu gøre det lettere for de praktiserende læger at formidle indsatserne til patienterne. Hjemmesiden giver et samlet overblik over sundhedsindsatserne, der alle har en kort og præcis beskrivelse, som lægerne kan bruge i konsultationen.

Varde Kommune forventer, at hjemmesiden til lægerne i almen praksis vil skabe sammenhæng i det nære sundhedsvæsen og kvalificere den dialog, borgerne har med deres praktiserende læge om lokale sundhedstilbud, rådgivning og behandlinger.

Hjemmesiden lanceres i dag torsdag den 6. maj og kan findes på indsatser.vardekommune.dk.

Citat

Tina Agergaard Hansen, formand for Udvalget for Social og Sundhed:

“Denne hjemmeside kan være med til at forløse sundhedsindsatsernes fulde potentiale, hvilket i sidste ende vil gavne borgernes sundhed. Derfor tror jeg på, at lægerne vil tage godt imod dette nye værktøj, som de kan bruge i deres daglige kontakt med patienterne.”