Presseinvitation: Jyllands største ceremoni for Danmarks udsendte

På lørdag den 5. september bliver National Flagdag markeret i Varde Kommune med kransenedlæggelse, mindegudstjeneste og reception.

FORSVAR

Flagene bliver hejst i Varde Kommune på lørdag i en hyldest til soldater og andre, der er udsendt til verdens brændpunkter.

Det er på trods af den aktuelle coronasituation lykkedes at planlægge en ceremoni, som bliver den største markering af National Flagdag uden for Hovedstaden.

Program
11.00: Kransenedlægning og mindehøjtidelighed ved Mindestenen på Oksbøl Kaserne.

12.00: Soldater udsendt siden sidste flagdag marcherer fra Stålværksgrunden til Sct. Jacobi Kirke.

12.30: Mindegudstjeneste i Sct. Jacobi Kirke.

13.30: Reception på Varde Rådhus for særligt inviterede.

Tilmelding
På grund af den aktuelle coronasituation er det nødvendigt for pressen at tilmelde sig på forhånd.

Tilmelding skal ske til Henrik Vej Kastrupsen på DAR-G-LE01@MIL.DK senest torsdag den 3. september.