Presseinvitation: Nyt moderne demenscenter åbner i Ølgod

Onsdag den 18. august åbner Varde Kommunes nye demenscenter Skovparken dørene, hvor huset vil blive vist frem for interesserede borgere.

DEMENS

Demenscenter Skovparken inviterer onsdag den 18. august til åbent hus for frivillige, politikere, samarbejdspartnere og borgere i Ølgod.

De vil få et moderne demenscenter at se, hvor rammerne understøtter den gode hverdag. Alle lejligheder har egen vaskemaskine, tørretumbler, udgang til have, loftlift samt toiletter og håndvaske, der kan hæves og sænkes.

Fra de mange vinduer vil lyset fylde centret op, og fra køkkenet vil duften af friskbagt brød og andre lækkerier sprede sig ud til beboerne, når alt fra morgenmad og frokost til eftermiddagskaffe forberedes. Den varme aftensmad vil blive leveret af Det Danske Madhus.

Der er allerede 200 tilmeldte til receptionen. De fremmødte får mulighed for at få en rundvisning på det nye demenscenter.

Program

Ved receptionen onsdag den 18. august er der følgende program fra kl. 16.00-18.00:

• Velkomst ved områdeleder Lone Boysen
  • Taler ved
    • Borgmester Erik Buhl
    • Formand for Udvalget for Social og Sundhed Tina Agergaard Hansen
    • Arkitekt Kristjan Friis, RUM A/S
    • Områdeleder Lone Boysen
  • Rundvisning på centret

• Skovparken har plads til 32 beboere i 32 lejligheder.
  • Cirka 50 medarbejdere får Skovparken som sin nye arbejdsplads.
  • Der er fire opholdsstuer og fire spisekøkkener fordelt i huset.