Presseinvitation: Social- og indenrigsministeren besøger Varde Kommune

Mandag den 7. september besøger social- og indenrigsminister Astrid Krag Varde Kommune, hvor hun blandt andet skal møde en leder med 30 års erfaring på social- og handicapområdet.

MINISTERBESØG

På mandag besøger social- og indenrigsminister Astrid Krag Samstyrken, der er Varde Kommunes tilbud til voksne udviklingshæmmede. Sammen med borgmester Erik Buhl (V) og gruppeformand Søren Laulund (S) skal de tale om aktuelle potentialer og udfordringer på social- og handicapområdet.

Rundviseren er Kurt Bertelsen, der har været leder i amt og kommune i mere end 30 år. I dag er han i spidsen for Samstyrken.

Inden da besøger ministeren også Varde Rådhus. Her er emnet Varde Kommunes sammenhængende ungeindsats, der fokuserer på at give alle unge en retning i livet ved at tage udgangspunkt i deres egne drømme.

PROGRAM
Pressen er velkommen til at deltage klokken 13.10-14.00, hvor Astrid Krag besøger Samstyrken sammen med borgmester Erik Buhl og gruppeformand Søren Laulund.

Adressen er Krogen 3, 6800 Varde.

CITAT
Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune:

”Vi har gode erfaringer med at styre indsatsen på social- og handicapområdet. De erfaringer håber jeg, at ministeren kan gøre brug af i større geografisk skala.”