Rejsegilde: Ny skole siger farvel til klasselokalet (Akkreditering nødvendig)

I august 2021 møder 900 vardensiske folkeskoleelever ind til et nyt skoleår på en helt ny skole. En skole, der langt fra er som alle andre.

PRESSEINVITATION

Skolens vision er helt ny. For 4-9. klasse er der ingen faste klasselokaler, men derimod faglokaler til alle fag. Det er lokaler, som er designet til de enkelte fag, og det er et format, der der skal skabe et spændende og inspirerende læringsmiljø.

Alt det bliver der fredag den 29. maj lejlighed til at se nærmere på, når der er rejsegilde på den nye Frelloskole.

Frelloskolen har navn efter Vardes æresborger, kunstneren Otto Frello. Otto Frello var en billedkunstner, som skabte nysgerrig og finurlig kunst, som med sin utrolige detaljerigdom inspirerer beskueren til at fordybe sig. Netop nysgerrigheden er i centrum på den nye skole, og det er en tanke, som præger Frelloskolen overalt.

På skolen er der referencer til Frellos værker – for eksempel er skolens runde geografilokale “Den blå kugle” en reference til værket af samme navn.

Program
Rejsegildet afholdes på Frelloskolen, Ortenvej 64 i Varde fra klokken 14.00 fredag den 29. maj. Det bliver et rejsegilde, der ikke er helt, som rejsegilder plejer at være.

Grundet det aktuelle forsamlingsforbud for grupper på over 10 personer er det vigtigt med forudgående tilmelding. Der er mulighed for interviews med alle hovedpersonerne og et smugkig på Vardes nye skole. Rejsegildet kan desuden følges digitalt via Varde Kommunes Facebook-side.

Til rejsegildet vil der være taler af borgmester Erik Buhl (V), udvalgsformand for Børn og Læring, Peder Foldager (V) og skoleleder Morten Møller Jensen.

Frelloskolen skal være ny skole for 900 elever fra 0. til 9. årgang.

Opførelsen af Frelloskolen er en del af den nye skolestruktur i Varde Kommune, hvor man går fra at have tre til to skoler i Varde by. Skolen får to tredjedele af de elever, der i øjeblikket går på Sct. Jacobi Skole i Varde samt alle elever fra Brorsonskolen.

Tilmelding
Af hensyn til forsamlingsforbuddet er det vigtigt med forudgående tilmelding til rejsegildet. Det skal ske til kommunikationsmedarbejder Niklas Andersen på nika@varde.dk senest torsdag den 28. maj klokken 12.00.

Medierne får tilbagemelding senest torsdag klokken 13.00.