Varde har fået to store, elektroniske reklamesøjler

To splinternye by-portaler er netop blevet sat op ved indfaldsvejene til Varde by. By-portalerne skal være med til at markedsføre Varde Kommune som et godt og attraktivt sted at bo og besøge. By-portalerne er store, digitale infoskærme, som kan vise store annoncer for events og arrangementer fra hele Varde Kommune.

DIGITAL ANNONCERING

De to nye by-portaler står ved rundkørslen i Billum vest for Varde by og på Ribevej i Varde syd, hvor de vil blive set af mange bilister hver dag.

By-portalerne kan bookes til reklame for kulturelle arrangementer, kampagner, udstillinger, sportsbegivenheder og lignende, som har væsentlig og bred interesse, og som der er offentlig adgang til.

By-portalerne kan derimod ikke bruges til reklame for private virksomheder eller produkter.

Varde Kommune administrerer indholdet af by-portalerne og forventer at åbne op for booking af portalerne den 9. januar 2017.

FAKTA:

• ProVarde har finansieret indkøbet af de nye by-portaler.
• Booking kommer til at foregå via Varde Kommunes hjemmeside, her vil kravene til annoncer mv. fremgå fra den 9. januar.

CITATER:

Borgmester i Varde Kommune, Erik Buhl:

”Vi har rigtig mange gode arrangementer her i Varde Kommune, og måske også flere end de fleste er klar over. Derfor synes jeg, at det er spændende, at vi nu har fået mulighed for at gøre opmærksom på os selv på en ny og anderledes måde.”

Direktør i ProVarde, Finn Erik Kristiansen:

”Hver eneste dag kører der rigtig mange biler forbi de nye by-portaler. Derfor giver de en helt ny dimension til markedsføringen af vores område. Vi kan allerede nu se, at de første prøveannoncer fungerer rigtig godt, så vi har en klar forventning om, at by-portalerne vil blive en succes.”