Varde Kommune ansætter Britta Boel som direktør for Børn og Unge

Britta Boel har siden 1. august 2016 været konstitueret direktør for Børn og Unge. På baggrund af indstillingen fra et enigt ansættelsesudvalg har Udvalget for Økonomi og […]

Britta Boel har siden 1. august 2016 været konstitueret direktør for Børn og Unge. På baggrund af indstillingen fra et enigt ansættelsesudvalg har Udvalget for Økonomi og Erhverv besluttet at ansætte hende i direktørstillingen per 1. december 2016.

”I de snart to år Britta Boel har været chef i Varde Kommune, har hun sat et tydeligt præg på organisationen og løftet store opgaver. Britta er derfor godt forberedt til jobbet som direktør i kommunen,” siger kommunaldirektør, Mogens Pedersen om ansættelsen.

”På børne- og ungeområdet står Varde Kommune over for store opgaver og vigtige udfordringer, ikke mindst i forhold til den igangværende strukturdebat om den fremtidige model for kommunens daginstitutioner og skoler. Det er en opgave, Britta Boel allerede har været i spidsen for siden august, og som hun også kommer til at fokusere på de næste mange måneder,” siger kommunaldirektør Mogens Pedersen.

Derudover vil Britta Boel også have fokus på kommunens indsats i forhold til de børn og unge, der har særlige behov.

Blå Bog

Britta Boel er 40 år.

Cand. jur. fra Århus Universitet, 2003.

Ansat i Bramming/Esbjerg Kommune fra 2005 til januar 2015. Senest som leder af Projekt og Udvikling i Sundhed & Omsorg i Esbjerg Kommune.

Stabschef i Varde Kommune fra februar 2015 til juli 2016.

Konstitueret direktør for Børn og Unge i Varde Kommune fra 1. august 2016.

Privat bor Britta Boel i Varde og er mor til to drenge.

PRESSEKONTAKT

Steffen Kjær