Varde Kommune inviterer landmænd til middag og prisuddeling

Onsdag den 1. december bliver landbruget budt indenfor, når blandt andet to landbrugspriser skal uddeles.

LANDBRUG

Landbruget vil være i fokus, når kommunens landmænd inviteres til oplæg, debat, middag og prisuddeling på Varde Rådhus.

En lokal virksomhed og en lokal landmand vil holde et fagligt oplæg for de deltagende landmænd. Senere kåres årets unge landmand, ligesom iværksætter og udviklingsprisen uddeles.

Det er fjerde gang, at Varde Kommune byder landbruget til middag, debat og dialog.

• Kl. 18.30 – Velkomst
  • Kl. 18.35 – Middag
  • Kl. 19.10 – Oplæg ved Preben Friis-Hauge, udvalgsformand for Plan og Teknik i Varde Kommune.
  • Kl. 19.20 – Oplæg ved Bent Jensen, Lille Hejbøl, Ølgod
    Bent Jensen fra Ølgod vil fortælle om sin landbrugsbedrift med en årlig produktion af 36 millioner æg fra 115.000 skrabehøns. Han vil fortælle om at være omstillingsparat og investeringsvillig for igen og igen at tilpasse sine stalde til nye krav fra supermarkeder og politikere for også at være ægproducent i morgen.
  • Kl. 20.00 – Kaffe og kage
  • Kl. 20.10 – Det sker lokalt på landbrugs- og miljøområdet v/forvaltningen
    • Vådområder og klimatilpasning
    • BBR skal stemme med virkeligheden
  • Kl. 20.30 – Oplæg ved Vagn Hundebøll, CEO, Biorefine, Nybro
    Hør om den imponerende vestjyske opskrift på produktion af grønne græsproteiner. Produktionen sker på et af de nyeste produktionsanlæg i Varde Kommune, som også er godkendt til fødevareproduktion. Vagn Hundebøll vil fortælle om produktionen og om potentialet for på sigt at vækste, skabe nye arbejdspladser og at eksportere.
  • Kl. 21.10 – Prisuddeling – Varde Kommune uddeler to landbrugspriser
    • Årets unge landmand