Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Imponerende kunstværker på Vestkysten vinder prestigefyldte priser

Med uddelingen af hædersmedaljer understreger Det Kongelige Akademi for de Skønne Kunster, at der findes store kunstoplevelser på Vestkysten. Kunstnerne bag værkerne Uendelig og Husbåd til Ho har begge modtaget prestigefyldt hæder for deres kystnære værker i Varde Kommune.

fredag. 15.3 2024 12:45 | Varde Kommune

Jubel på Vestkysten: Rute 11 mellem Varde og Korskro udvides til 2+1 vej

I fremtiden er det slut med at hænge i kø på Hovedvej 11 mellem Varde og Korskro ved Esbjergmotorvejen. Forligskredsen bag infrastrukturaftalen udmønter 511 millioner kroner, der betyder, at vejen udvides med et ekstra spor til en 2+1 vej.

torsdag. 14.3 2024 10:18 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Ny model skal sikre international arbejdskraft til flere virksomheder i Varde Kommune

Et nyt partnerskab skal støtte virksomhederne i tiltrækningen af internationale medarbejdere og deres familier. Dermed får de lokale virksomheder i Varde Kommune nu flere muligheder, når det kommer til rekruttering af kvalificeret udenlandsk arbejdskraft.

onsdag. 21.2 2024 09:29 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune har knækket koden for udtagning af lavbundsjorde

Nye tal fra Landbrugsstyrelsen viser et rekordhøjt ansøgningstal til udtagningsprojekter inden for lavbundsjorde og vådområder. Her står Varde Kommune for hele seks ud af 14 realiseringsprojekter. Men projekterne bliver kun til virkelighed med opbakning fra de lokale lodsejere. En kode Varde Kommune har knækket.

onsdag. 14.2 2024 07:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Frivillighedsuddannelse fremtidsikrer foreningslivet i to lokalsamfund

Ni foreninger og 22 frivillige ledere fra Oksbøl og Nørre Nebel sætter frivillighed på dagsorden og deltager på DGI’s frivillighedsuddannelse over det næste halve år. Her skal de styrke deres foreninger og blive dygtigere til at motivere, anerkende og rekruttere frivillige.

torsdag. 08.2 2024 06:00 | Varde Kommune

Varde Kommune giver Reservestyrken fri for at styrke Danmarks beredskab

Frivillige i Forsvaret og Beredskabet, som er ansat i Varde Kommune, får nu bedre vilkår. Med op til fem tjenestefri dage årligt styrkes deres mulighed for at uddanne sig og træde til, når pligten kalder.

tirsdag. 06.2 2024 10:37 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Den sureste uge: Skolepatruljer hyldet med kæmpe chokolade og surt slik

Vinteren er en sur tid at være skolepatrulje. Derfor blev skolepatruljerne hyldet onsdag morgen med chokolade og surt slik som tak for indsatsen.

onsdag. 31.1 2024 11:09 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

200.000 besøgende til kunstudstilling i Blåvand fik forbruget til at stige i Varde Kommune

Ny analyse viser, at Wadden Tide blev en stor publikumssucces, som fik forbruget i Varde Kommune til at stige med 8,9 procent.

onsdag. 17.1 2024 09:50 | Varde Kommune

Ny personalechef i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Kirsten Bank Olstrøm som chef for Personale, Udvikling og Kommunikation.

onsdag. 10.1 2024 10:36 | Varde Kommune

Varde Kommune konstituerer kommunaldirektør

Britta Boel bliver konstitueret som kommunaldirektør i Varde Kommune, når Mogens Pedersen fratræder sin stilling ved udgangen af februar.

fredag. 22.12 2023 09:54 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Kommunaldirektør har fået nyt job

Mogens Pedersen stopper som kommunaldirektør i Varde Kommune ved udgangen af februar. Den 1. marts tiltræder han som direktør for Hvide Sande Havn.

tirsdag. 19.12 2023 10:00 | Varde Kommune

Udvalgsformand forlader sin formandspost

**RETTELSE: Det fremgik ikke af den tidligere udsendte pressemeddelelse, at Mads Sørensen, borgmester i Varde Kommune, er afsender af citatet. Tina Agergaard Hansen vender ikke tilbage som formand for Udvalget for Social og Sundhed, når hendes orlov slutter i juni 2024. Årsagen er et privat forhold til Varde Kommunes direktør for Social og Sundhed, Claus Fjeldgaard.

søndag. 10.12 2023 19:54 | Varde Kommune