Pressemeddelelser

Varde Kommune udvider Rådhuset og samler administrationen

Alle seks partier i Byrådet står bag en ny aftale, som samler størstedelen af Varde Kommunes administrative personale på Rådhuset, der står over for en udvidelse.

onsdag. 26.6 2024 10:25 | Varde Kommune

Varde Middelalderfestival gentager succesen: Nye talenter søges

Varde Middelalderfestival vender tilbage og gentager succesen med en ny forestilling om Varde i middelalderen og bondeoprøret i Vardehus. Derfor afholdes audition den 29. juni for at finde nye medvirkende til stykkets forskellige roller.

tirsdag. 18.6 2024 07:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Vejarbejde centralt i Varde medfører vejlukninger

Fra torsdag den 20. juni lukkes veje ved Søndergade og Viadukten i Varde på grund af vejarbejde. Arbejdet medfører længere omkørsler.

torsdag. 13.6 2024 10:40 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Syd- og Sønderjyllands Politi etablerer ny politistation overfor rådhuset i Varde

Varde Kommune sælger en del af cirkuspladsen til Bygningsstyrelsen, der vil bygge en ny politistation på stedet. Salget får ikke indflydelse på Byrådets kommende beslutning om fremtidens Borgercenter Varde.

torsdag. 06.6 2024 17:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Centrale parcelhusgrunde i Varde er nu til salg

Fra i dag sælges 22 attraktive parcelhusgrunde i det nye Brorsonparken. Det sker efter, at ti grunde er solgt i udbudsrunde.

torsdag. 23.5 2024 10:21 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Podcast sætter ord på livet i Vestjylland

Fordommene om livet i Vestjylland er mange, men er der hold i dem? Med podcasten LIVET MOD VEST sætter en tilflytter gennem samtaler med lokale borgere spot på de mange fordomme, muligheder og udfordringer, livet på Danmarks vestkyst bringer.

tirsdag. 30.4 2024 13:08 | Varde Kommune

Ny kommunaldirektør i Varde Kommune

Varde Kommune ansætter Henning Haahr Pedersen som ny kommunaldirektør.

fredag. 26.4 2024 10:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Imponerende kunstværker på Vestkysten vinder prestigefyldte priser

Med uddelingen af hædersmedaljer understreger Det Kongelige Akademi for de Skønne Kunster, at der findes store kunstoplevelser på Vestkysten. Kunstnerne bag værkerne Uendelig og Husbåd til Ho har begge modtaget prestigefyldt hæder for deres kystnære værker i Varde Kommune.

fredag. 15.3 2024 12:45 | Varde Kommune

Jubel på Vestkysten: Rute 11 mellem Varde og Korskro udvides til 2+1 vej

I fremtiden er det slut med at hænge i kø på Hovedvej 11 mellem Varde og Korskro ved Esbjergmotorvejen. Forligskredsen bag infrastrukturaftalen udmønter 511 millioner kroner, der betyder, at vejen udvides med et ekstra spor til en 2+1 vej.

torsdag. 14.3 2024 10:18 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Ny model skal sikre international arbejdskraft til flere virksomheder i Varde Kommune

Et nyt partnerskab skal støtte virksomhederne i tiltrækningen af internationale medarbejdere og deres familier. Dermed får de lokale virksomheder i Varde Kommune nu flere muligheder, når det kommer til rekruttering af kvalificeret udenlandsk arbejdskraft.

onsdag. 21.2 2024 09:29 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune har knækket koden for udtagning af lavbundsjorde

Nye tal fra Landbrugsstyrelsen viser et rekordhøjt ansøgningstal til udtagningsprojekter inden for lavbundsjorde og vådområder. Her står Varde Kommune for hele seks ud af 14 realiseringsprojekter. Men projekterne bliver kun til virkelighed med opbakning fra de lokale lodsejere. En kode Varde Kommune har knækket.

onsdag. 14.2 2024 07:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Frivillighedsuddannelse fremtidsikrer foreningslivet i to lokalsamfund

Ni foreninger og 22 frivillige ledere fra Oksbøl og Nørre Nebel sætter frivillighed på dagsorden og deltager på DGI’s frivillighedsuddannelse over det næste halve år. Her skal de styrke deres foreninger og blive dygtigere til at motivere, anerkende og rekruttere frivillige.

torsdag. 08.2 2024 06:00 | Varde Kommune