Pressemeddelelser

Udvalgsformand forlader sin formandspost

Tina Agergaard Hansen vender ikke tilbage som formand for Udvalget for Social og Sundhed, når hendes orlov slutter i juni 2024. Årsagen er et privat forhold til Varde Kommunes direktør for Social og Sundhed, Claus Fjeldgaard.

søndag. 10.12 2023 19:38 | Varde Kommune

Ny dagtilbudschef i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Anne Marie Muff som ny dagtilbudschef.

tirsdag. 05.12 2023 14:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Borgere får moderne rammer for genoptræning med ny tilbygning til Sportium

877 nye kvadratmeter med træningslokaler og behandlingsrum sikrer tidssvarende forhold for borgere i Varde Kommune, der skal genoptrænes efter sygehusbehandling eller sygdom.

mandag. 04.12 2023 09:35 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Prisvindende udstilling kommer til Varde og sætter fokus på ”at høre til”

Fotoudstillingen ”At høre til”, der portrætterer mennesker med synlige såvel som usynlige handicaps, kommer til Varde som led i Varde Kommunes fokus på at skabe fritidsfællesskaber for handicappede børn og unge.

torsdag. 16.11 2023 08:31 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Fyrtårn forvandles til magisk juleshow på Danmarks vestligste punkt

Over tre søndage frem mod jul kan besøgende ved Blåvandshuk Fyr opleve et animationsshow uden lige, når fyret forvandles til et 39 meter højt lærred fyldt med julemagi.

onsdag. 15.11 2023 07:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Klimavenligt landbrug og automatisering udløser priser til landbrugsmøde på Varde Rådhus

Årets landbrugsmøde blev igen i år afholdt på Varde Rådhus, hvor specielt to landmænd var i fokus, da de modtog henholdsvis prisen for Årets unge landmand og Iværksætter- og udviklingsprisen.

tirsdag. 14.11 2023 08:12 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune åbner for selvskovning i udvalgte skove

Stigende energipriser har øget efterspørgslen på at fælde træer til brænde i Varde Kommunes skove. Derfor giver Varde Kommune nu mulighed for, at interesserede kan skove sit eget brænde i udvalgte skove fra den 15. januar til den 31. marts 2024.

fredag. 10.11 2023 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nu indvies prisvindende britisk kunstners imponerende hybridværk på Vestkysten

Den 12. november indvies hybridværket Husbåd til Ho, som forener land, vand og ældgamle håndværksteknikker fra hver sin ende af verden. Bag værket er den anerkendte kunstner Simon Starling, der med hjælp fra bolivianske sivbådebyggere og danske tækkere har realiseret byggeriet af den fascinerende husbåd.

torsdag. 09.11 2023 06:30 | Varde Kommune

Ny direktør for Plan, Kultur og Teknik i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Karoline Klaksvig som direktør for Plan, Kultur og Teknik.

onsdag. 08.11 2023 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Banebrydende samarbejde: Nu plantes den første biodiversitetsskov med 13.200 træer nær Outrup

Den 26. oktober plantes Outrup Biodiversitetsskov som resultat af Varde Kommunes samarbejde med NGO’en Growing Trees Network. Sammen har parterne udviklet en nytænkende skovrejsningsmodel, der gør det lettere for virksomheder, foreninger og borgere at rejse skov i kommunen.

onsdag. 25.10 2023 07:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Presseinvitation: Ny indsats får børn og unge op fra skolebænken og ud i sundhedsfagene

Gennem et nyt erhvervsfokuseret koncept kommer skoleklasserne i Varde Kommune til at opleve velfærds- og sundhedsområdet på nærmeste hold, når de gennem hele deres folkeskoletid kommer ud i praksisnære undervisningsforløb på plejecentre og SOSU-uddannelser.

tirsdag. 24.10 2023 06:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nyt kulturhus i Ølgod er sikret med millionstøtte fra fond

Lokale og Anlægsfonden støtter nyt kulturhus i Ølgod med 8,1 millioner kroner. Dermed er projektet næsten fuldt finansieret, og arbejdet med at realisere projektet er klar til at gå i gang.

mandag. 09.10 2023 10:00 | Varde Kommune