Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Mangel på SOSU-ansatte er en bombe under velfærdssamfundet

I Varde Kommune er 27 kvinder og én mand med østeuropæisk baggrund blevet en del af løsningen på Danmarks mangel på SOSU-ansatte.

fredag. 06.3 2020 05:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Virksomheder skal have hurtigere svar på byggeønsker

Varde Kommune opruster med to nye byggesagsbehandlere, så kommunens vækstende virksomheder kan få hurtigere svar, når de ønsker at udvide.

torsdag. 05.3 2020 05:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

ÅBENT BREV TIL STATSMINISTEREN: Logikken er væk i Regeringens nye udligningsreform

Regeringen vil med den nye udligningsreform flytte penge fra øst mod vest. Kommunen allerlængst mod vest bliver dog ramt hårdest.

tirsdag. 18.2 2020 11:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Messenger-lignende app hjælper udfordrede unge til job og uddannelse

Jobcenteret i Varde Kommune har udviklet en Messenger-lignende app, der letter kommunikationen mellem kommunens sagsbehandlere og de ca. 400 unge mellem 18 og 30 år, der er på uddannelseshjælp.

torsdag. 06.2 2020 05:45 | Varde Kommune

Ny socialchef i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Kim Ulrik Tranekjær Søgaard som ny socialchef.

fredag. 31.1 2020 07:03 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Syv ekstra pædagoger til sårbare og udsatte børn

Børne- og Undervisningsministeriet har tildelt Varde Kommune 7,3 millioner kroner, som de næste tre år skal bruges til at ansætte syv ekstra pædagoger i institutioner med sårbare og udsatte børn.

tirsdag. 21.1 2020 08:10 | Varde Kommune

Dagens samråd om 300.000 tons giftigt spildevand følges tæt i Vestjylland

Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune, håber på udsigt til en løsning, når miljøministeren i dag skal svare på, hvorfor regeringen ikke har afsat penge til at fjerne 300.000 tons giftigt spildevand i Kærgård Klitplantage.

onsdag. 15.1 2020 08:15 | Varde Kommune

57 pedeller rykker sammen og giver millionbesparelse

Varde Kommune samler fra årsskiftet alle sine 57 pedeller i én enhed. Målet er et højere serviceniveau til institutionerne og en besparelse på én million kroner gennem smartere indkøb.

torsdag. 02.1 2020 10:51 | Varde Kommune

Ny sundhedschef i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Hanne Josefsen som ny sundhedschef.

torsdag. 19.12 2019 09:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Crowdfunding skal være med til at realisere Bjarke Ingels-tegnet dansk museum

I dag sparkes der gang i en crowdfunding på tværs af Danmark og Tyskland, der skal hjælpe med at finansiere museet FLUGT. Det kommer i forlængelse af en donation fra den tyske Forbundsdag i november på 10 mio. kroner.

lørdag. 14.12 2019 03:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde-borgmester advarer regeringen: Byggereglement er en dobbelt mavepuster til virksomheder i vækst

Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune, beskriver i et debatindlæg i dagens udgave af avisen Danmark, hvordan byggereglementet fra nytår kan få alvorlige konsekvenser uden for landets store byer. Han opfordrer til, at regeringen indfører frit valg.

fredag. 13.12 2019 09:02 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nyt internationalt museum om flygtninge skal ligge ved den jyske vestkyst

Museet FLUGT skal tegnes af Bjarke Ingels Group og bliver placeret ved Oksbøl i Vestjylland. Museet får et internationalt snit og skal formidle fortællinger om flygtninge både i samtiden og i et historisk perspektiv.

lørdag. 16.11 2019 05:00 | Varde Kommune