Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Nyt samarbejde gør Vestkysten til landets største turismedestination

Ringkøbing-Skjern Kommune og Varde Kommune vil med nyt turismesamarbejde skabe en stærkere vestkystdestination, der blandt andet skal give et mere samlet oplevelsessortiment for de besøgende.

mandag. 21.1 2019 12:20 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Leif Sylvester løfter sløret for skulpturfugle

Mandag den 26. november bliver tre skulpturer af kunstner og skuespiller Leif Sylvester afsløret ved gågaden i Varde.

torsdag. 22.11 2018 06:00 | Varde Kommune

Presseinvitation: Ældreministeren sætter fokus på rekruttering på SOSU-området

Fredag den 9. november besøger ældreminister Thyra Frank Ansager Plejecenter, hvor hun vil høre om udfordringer med rekruttering på SOSU-området og Danmarks første demensvenlige lokalsamfund, Skovlund-Ansager.

mandag. 05.11 2018 08:00 | Varde Kommune

Tilflytter starter netværk for tilflyttere i Varde Kommune

Tilflytternetværket ”Ny i vest” vil gøre det nemmere for folk at falde til, når de flytter til Varde Kommune.

fredag. 26.10 2018 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nyt kort gør kulturoplevelser billigere for borgere med behov for ledsager

Varde Kommune introducerer et nyt ledsagekort for brugere af plejecentre, daghjem, botilbud og væresteder. Med kortet kan personale og frivillige hjælpere komme med til en række kulturoplevelser uden at regningen ender hos brugerne, der samtidig undgår en bureaukratisk ansøgningsprocedure.

onsdag. 24.10 2018 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Populær dansk feriedestination har udsigt til færre trafikpropper

Den populære vestjyske ferieby Blåvand får nu bevilliget 5 mio. kr. til at forbedre infrastrukturen.

tirsdag. 18.9 2018 05:42 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Danmarks næststørste turismekommune vækster mere end dobbelt så meget som landsgennemsnittet

Det samlede antal turistovernatninger i de første syv måneder af 2018 er opgjort til mere end 2,5 millioner i Varde Kommune alene. Det er en stigning på 9% – mere end det dobbelte af landsgennemsnittet.

torsdag. 13.9 2018 10:29 | Varde Kommune

Dom i sag om 16 mio. kr.: Varde Kommune frifindes for refusionskrav

Her til formiddag blev det afgjort ved Landsretten i Viborg, at Guldborgsund Kommune skal betale udgifterne for en hjemløs mand i perioden 2009 til 2017. Udgifterne er oprindeligt på cirka 16 millioner kroner, men er siden vokset betragteligt i form af procesrenter.

onsdag. 12.9 2018 11:40 | Varde Kommune

1.000 soldater i gaderne til National Flagdag i Vestjylland

Når der 5. september er National Flagdag, bliver det markeret med overrækkelse af medaljer til børn af veteraner og en middag for hjemvendte soldater og deres pårørende. Derudover vil mere end 1.000 soldater på dagen marchere gennem den vestjyske garnisonsby Varde.

fredag. 24.8 2018 10:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Danmarks Flygtningemuseum i Oksbøl modtager 10 mio. kr. i regeringens finanslovsforslag

Regeringen har mandag offentliggjort et forslag til fordeling af 400 mio. kr. til kulturen i perioden 2019-2022. I dette forslag afsættes der 10 mio. kr. til etableringen af Danmarks Flygtningemuseum i Oksbøl.

torsdag. 23.8 2018 10:01 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Byrådet åbner nu for borgerforslag

På Varde Kommunes hjemmeside kan man fra i dag stille forslag, som Byrådet skal drøfte, hvis det opnår 1.141 stemmer.

onsdag. 22.8 2018 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Borgernes forslag efterspørges: Hvad er vigtigst at få ændret?

Varde Kommune er gået ind i et nyt projekt ved navn ”VoresStemmer”, der skal styrke involveringen i det lokale demokrati. I første omgang skal borgerne være med til at vælge, hvilket tema der skal diskuteres på et stort borgermøde til november.

torsdag. 02.8 2018 07:04 | Varde Kommune