Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Algealarm afblæst ved fire af Vesterhavets populære badestrande

Resultatet af ni vandprøver betyder, at Varde Kommune ophæver advarsel om røde alger.

torsdag. 26.7 2018 14:18 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Sårbare unge skal støttes i at gennemføre deres uddannelse

Flere end 1.500 sårbare og frafaldstruede elever på 13 syddanske uddannelsesinstitutioner får nu hjælp til at klare sig igennem deres ungdomsuddannelse. Det skal bl.a. ske ved at ansætte trivselsmedarbejdere på uddannelserne og etablere et eksternt netværk med blandt andet kommunen og psykiatrien.

onsdag. 04.7 2018 12:06 | Varde Kommune

Tre nye FGU-skoler til Esbjerg, Ribe og Varde

Landkortet for de nye FGU-institutioner er nu klar. 88 skoler skal fra august 2019 samles i 27 selvejende institutioner, der kommer til at danne rammen om den nye forberedende grunduddannelse for unge under 25 år. Tre af dem er placeret i Esbjerg, Ribe og Varde.

mandag. 02.7 2018 12:10 | Varde Kommune

Ny biblioteksleder med biblioteksrødder i Varde Kommune

Peter Holm Lindgaard vil fra 1. august indtræde som ny biblioteksleder på Varde Bibliotek. Et job som han ser som et kæmpe privilegium. Med en mor, der var bibliotekar, har han nærmest fået biblioteket ind med modermælken, og som han selv siger, er han nok også blevet overstimuleret med biblioteksindtryk fra sine spæde år.

fredag. 29.6 2018 07:00 | Varde Kommune

Kvie Sø Efterskole – ny efterskole for udviklingshæmmede

Ny efterskole i Ansager på Tiphedevej 17, hvor der indtil december 2017 var Døgninstitution

torsdag. 28.6 2018 16:56 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Landsbyerne til debat: Hjælp til alle eller prioritering af de få?

I forbindelse med Folkemødet deltager Varde Kommunes borgmester, Erik Buhl, torsdag d. 14. juni kl. 17.00 i en debat om landsbyernes overlevelse. Debatten kan ses live på Facebook.

torsdag. 14.6 2018 05:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Censureret kunstudstilling udfordrer publikums opfattelse af kunstbegrebet

36 kunstnere er udvalgt til en moderne og minimalistisk udgave af Kunstnernes Sommerudstilling 2018, der er én af fem pointgivende censurerede kunstudstillinger i Danmark.

onsdag. 13.6 2018 06:00 | Varde Kommune

Borgmester tilfreds med ny budgetaftale mellem Regeringen og KL

Varde Kommunes borgmester, Erik Buhl, er umiddelbart tilfreds med den netop indgåede budgetaftale mellem Regeringen og KL, der forventes at tilføre Varde Kommune cirka 20 mio. kr. ekstra.

torsdag. 07.6 2018 13:46 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nyt ridestævne skal skaffe penge til Julemærkehjem

Lørdag den 9. juni afholdes ridestævnet ”Rid med hjertet” for første gang. Alle indtægter går ubeskåret til Julemærkehjemmet Fjordmark.

onsdag. 06.6 2018 07:04 | Varde Kommune

Nye kvalitetsoplevelser indvies ved Henne Strand

Fredag den 8. juni kl. 15 indvies det nye kystprojekt ved Henne Strand, som giver mulighed for nye oplevelser ved den populære Vestkystdestination – og bedre adgang mellem bymidten og stranden.

tirsdag. 05.6 2018 07:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Fire sydvestjyske strande blandt de første med nyt bademærke

Varde Kommune deltager i år i et nyt pilotprojekt fra Friluftsrådet, der introducerer mærkningen ”Badepunkt”. Det skal signalere badesikkerhed og høj vandkvalitet ved nordiske strande.

fredag. 01.6 2018 07:05 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Vestjyske borgmestre: Glædeligt at minister genovervejer elmaster

Energi-, forsynings- og klimaminister Lars Christian Lilleholt har åbnet op for at kigge på alternative løsninger til høje elmaster i Vestjylland. Det glæder borgmestrene i de seks berørte kommuner.

fredag. 25.5 2018 10:50 | Varde Kommune