Pressemeddelelser

Lokalsamfund sender en Hilsen Hjemmefra til udsendte soldater

Mandag den 28. maj pakker en vestjysk 6. klasse gaver og hilsner fra et helt lokalsamfund. De skal sendes til soldater, som er udsendt på internationale missioner for Danmark.

onsdag. 23.5 2018 13:15 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Efter massiv modstand mod master: Nu skal MF’ere se vestjysk område med egne øjne

Seks vestjyske borgmestre tager mandag den 7. maj imod en række MF’ere inklusive ministeren for udviklingssamarbejde, Ulla Tørnæs.

søndag. 06.5 2018 08:50 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Vadehavsudstilling byder på verdenskultur i vandkanten

Kulturregion Vadehavet har tildelt Varde Kommune værtskabet for Wadden Tide i 2019. Danmarks vestligste punkt er udpeget som udstillingssted.

torsdag. 12.4 2018 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Danmarks næststørste turismekommune sætter ny rekord

VisitDenmark har opgjort det samlede antal turistovernatninger i Varde Kommune til 4,25 mio. i 2017. Det er ny rekord for andet år i træk.

onsdag. 11.4 2018 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Borgernes forslag efterspørges: Hvor skal ny vindskulptur stå?

Placering af ny vindskulptur i byen Varde bestemmes ud fra borgerforslag. Det vindende bud udløser et kunstværk. Sidste frist er mandag den 2. april.

onsdag. 07.3 2018 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Informationstavler ved Vesterhavet hjælper gæster til sikker færdsel

Naturstyrelsen, Forsvaret og Varde Kommune har i fællesskab udarbejdet informationstavler til strandområderne ved Blåvands Huk og Vejers Sydstrand. Bedre oplysning skal holde strandgæster væk fra områder med militære øvelser og generelt sikre hensyntagen til andre gæster og naturen.

onsdag. 28.2 2018 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Talegenkendelse tackler tandplejeres ergonomiske problemer

Tandplejen i Varde Kommune bruger som den første i Danmark talegenkendelse i det daglige arbejde. Det har både hygiejniske og ergonomiske fordele for patienter og tandplejere.

tirsdag. 20.2 2018 05:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Bliv luksusturist på Vestkysten og hjælp verdens hjemløse børn

Som en del af Danmarks Indsamling kan man fra fredag den 19. januar byde på en pakke af unikke Vestkystoplevelser.

torsdag. 18.1 2018 06:00 | Varde Kommune

Lodtrækning afgjorde sidste mandat i Varde Kommune

Der skulle lodtrækning til at afgøre et enkelt mandat til Varde Kommunes Byråd på grund af stemmelighed. Det skete efter både fintælling og omtælling.

onsdag. 22.11 2017 17:37 | Varde Kommune

Venstre mister sit absolutte flertal i Varde Kommune

Mandatfordelingen i Varde Kommune efter kommunalvalget 2017 (25 byrådsmedlemmer): Venstre: 12, Socialdemokratiet: 6, Lokallisten: 2, Dansk Folkeparti: 2, Det Konservative Folkeparti: 1, Radikale Venstre: 1, Liberal Alliance: 1. Vær opmærksom på, at dette er det foreløbige resultat indtil fintællingen onsdag den 22. november.

tirsdag. 21.11 2017 23:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Lokale leverandører får bedre mulighed for at byde ind på opgaver

Udvalget for Plan og Teknik har besluttet at ændre procedurerne for opgavetildeling på bygge-, anlægs- og rådgiveropgaver. Formålet er at give lokale leverandører bedre mulighed for at byde ind på opgaver.

fredag. 17.11 2017 07:00 | Varde Kommune

Tre nye partier stiller op til valg i Varde Kommune

En bredere palet af partier og kandidatlister stiller op til kommunalvalget i Varde Kommune end i 2013. Også det samlede antal kandidater er højere.

tirsdag. 10.10 2017 10:57 | Varde Kommune