Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Grib en mountainbike og lær at tøjle den i Vestkystens vilde natur

Cyclingweek i efterårsferien er en unik mulighed for at prøve kræfter med MTB – en sport, der oplever stigende medlemstal i Danmark. I Varde Kommunes rå natur venter der store cykeloplevelser både for nybegyndere, øvede MTB-udøvere og alle andre slags cyklister.

tirsdag. 10.10 2017 05:05 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Succes med overtagelse af inddrivelse fra SKAT

Fra årsskiftet overtog Varde Kommune opgaven med inddrivelsen af ejendomsskatter. Siden da er det lykkedes at indkræve mere end én million kroner. Tidligere var det en opgave, der tilfaldt SKAT.

tirsdag. 03.10 2017 09:28 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Danmarks første demensvenlige lokalsamfund er på vej

Sundhedsstyrelsen har givet Varde Kommune 620.000 kroner til at skabe Danmarks første demensvenlige lokalsamfund i Ansager-Skovlund. Erfaringerne fra arbejdet skal herefter overføres til resten af landet.

onsdag. 20.9 2017 10:17 | Varde Kommune

I dag markerer 600 soldater National Flagdag i Vestjylland

For tredje år i træk markerer landets største garnisonskommune i dag National Flagdag. Det sker med march, kransenedlægning, æresmiddag og uddeling af medaljer til veteraner og deres børn.

tirsdag. 05.9 2017 03:00 | Varde Kommune

600 soldater markerer National Flagdag i Vestjylland

For tredje år i træk markerer landets største garnisonskommune National Flagdag den 5. september. Det sker med march, kransenedlægning, æresmiddag og uddeling af medaljer til veteraner og deres børn.

fredag. 01.9 2017 07:06 | Varde Kommune

Nyt vestjysk museum runder 100.000 besøgende på rekordtid

Tirsdag gik gæst nummer 100.000 gennem dørene på det nye museum i Blåvand, Tirpitz. Dermed nåede museet på bare to måneder sit årlige mål for besøgende.

tirsdag. 29.8 2017 13:30 | Varde Kommune

Kronprins Frederik og stjernearkitekt Bjarke Ingels indviede bunkermuseum

For øjnene af 250 indbudte gæster og pressefolk fra seks lande blev det nye TIRPITZ indviet i formiddags. Blandt gæsterne var stjernearkitekt Bjarke Ingels og H.K.H. Kronprins Frederik, som begge var synligt begejstrede for det splinternye museum. Kulturminister Mette Bock forestod selve indvielsen ved at flytte et såkaldt tjekkisk pindsvin. Hun fik en hjælpende hånd af H.K.H. Kronprins Frederik.

torsdag. 29.6 2017 15:04 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Historier gemt i klitterne: Stjernearkitekt Bjarke Ingels forvandler bunker fra 2. Verdenskrig til moderne museum

H.K.H. Kronprins Frederik er med ved indvielsen af et nyt museumskompleks, TIRPITZ, som er tegnet af BIG – Bjarke Ingels Group.

torsdag. 29.6 2017 03:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Minimurerne får nøglerne til nyt værksted

Varde Kommune overdrager nøglerne til det gamle bibliotek til Varde Miniby Fonden. Det sker ved et uformelt arrangement lørdag den 1. juli kl. 10.00, hvor formand for Udvalget for Plan og Teknik Preben Friis-Hauge overdrager nøglerne til formand for Miniby Fonden, Gustav Petersen

onsdag. 28.6 2017 05:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Sidste chance for akkreditering: TIRPITZ bliver indviet med deltagelse af H.K.H. Kronprins Frederik

TIRPITZ i Blåvand, som er tegnet af Bjarke Ingels Group, indvies officielt den 29. juni 2017. Museet er på forhånd udråbt som arkitektur i absolut verdensklasse og er på CNNs liste over de 13 mest imødesete byggerier i 2017 – på verdensplan. TIRPITZ er på spektakulær vis bygget ind i det karakteristiske vestjyske klitlandskab og rummer udstillinger om 2. Verdenskrig, rav og 20.000 års historie på den jyske vestkyst.

tirsdag. 27.6 2017 08:18 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

TIRPITZ åbner under international bevågenhed

CNN, Der Spiegel, The Guardian og et stort antal øvrige internationale og danske medier har i disse dage blikket stift rettet mod Blåvand og en gammel nazi-bunker. Bag bunkeren, og nærmest skjult under klitterne, indvies TIRPITZ torsdag formiddag. Museet, der er tegnet af Bjarke Ingels Group, og som har kostet 150 mio. kr. at opføre og indrette, er på CNNs liste over de 13 mest imødesete byggerier i 2017.

tirsdag. 27.6 2017 08:15 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Info om akkreditering: Tirpitz bliver indviet med deltagelse af H.K.H. Kronprins Frederik

Tirpitz i Blåvand, som er tegnet af Bjarke Ingels Group, indvies officielt den 29. juni 2017. Museet er på forhånd udråbt som arkitektur i absolut verdensklasse og er på CNNs liste over de 13 mest imødesete byggerier i 2017 – på verdensplan. Tirpitz er på spektakulær vis bygget ind i det karakteristiske vestjyske klitlandskab og rummer udstillinger om 2. Verdenskrig, rav og 20.000 års historie på den jyske vestkyst.

tirsdag. 13.6 2017 13:51 | Varde Kommune