Pressemeddelelser

Planerne for nyt projekt ved Henne Strand vedtaget

Nu bliver en af Danmarks mest populære strande endnu mere attraktiv. Området omkring Henne Strand ved Vesterhavet står nemlig foran en større omdannelse. Målet er at binde kyst og by tættere sammen og skabe endnu bedre oplevelsesmuligheder. Realdania støtter projektet som en del af kampagnen Stedet Tæller.

fredag. 02.6 2017 07:52 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

På trods af manglende statsstøtte: International skulpturudstilling indvies lørdag

Ottende udgave af den internationale Skulpturudstilling i Ølgod indvies lørdag den 20. maj. Udstillingen er endnu en gang finansieret gennem fonde og lokale virksomheder, da Statens Kunstfond ikke har bevilliget støtte. Samme historie gentager sig i forbindelse med den censurerede Kunstnernes Sommerudstilling i Tistrup.

fredag. 19.5 2017 05:06 | Varde Kommune

Den kommende struktur for dagtilbud og skoler i Varde Kommune

Venstre, Dansk Folkeparti og Radikale Venstre står bag den nye aftale for den kommende struktur for dagtilbud og skoler i Varde Kommune, hvor størstedelen af skolerne og dagtilbuddene bevares. Aftalen indebærer blandt andet, at flere skoler og dagtilbud får fælles ledelse, at specialtilbuddene samles på Sct. Jacobi Skole, og at en ny skole, Lerpøtskolen, opføres ved Varde Fritidscenter.

onsdag. 17.5 2017 13:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Tre partier præsenterer den kommende struktur for dagtilbud og skoler

PRESSEMØDE Venstre, Dansk Folkeparti og Radikale Venstre har nu indgået en aftale om den fremtidige struktur for dagtilbud og skoler i Varde Kommune. Strukturen skal endeligt vedtages […]

onsdag. 17.5 2017 08:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Provokerende værker præger den ene af Danmarks fem censurerede kunstudstillinger

Kunstnernes Sommerudstilling i Vestjylland åbner lørdag den 20. maj i sin 45. udgave. Ud af 1.238 indsendte værker har kun 114 klaret sig igennem censureringen.

tirsdag. 16.5 2017 05:08 | Varde Kommune

Kronprinsen indvier Tirpitz

Det stort anlagte museum indvies i Blåvand sidst i juni med deltagelse af H.K.H. Kronprins Frederik.

torsdag. 11.5 2017 05:04 | Varde Kommune

Vestegnen mod Vestkysten i Varde

Det bliver Davids kamp mod Goliath, når Varde IF’s kvinder på store bededag den 12. maj klokken 15:00 tager imod Brøndby IF i pokalfinalen. Pokalfinalen afvikles i Varde.

onsdag. 10.5 2017 05:00 | Varde Kommune

Ansager er med i opløbet om at blive Årets Landsby

Ansager er blandt de tre finalister i kåringen af Årets Landsby, som i år har fokus på digitalisering under overskriften “Den Digitale Landsby”.

tirsdag. 02.5 2017 11:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Ni lokalsamfund får støtte til deres projekter

Pengene til realisering af udviklingsplaner i Varde Kommune er nu blevet fordelt for 2017. 12 forskellige projekter fordelt på ni lokalsamfund får bevilliget midler.

fredag. 07.4 2017 06:35 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Orientering om områdefornyelse i Varde midtby

Til sommer igangsætter Varde Kommune et større anlægsarbejde i midten af Varde by. Arbejdet skal blandt andet genetablere belægningen på historiske pladser og gader. For at undgå dobbelt gravearbejde vil DIN Forsyning samtidig klimatilpasse kloaksystemet i området.

tirsdag. 04.4 2017 05:08 | Varde Kommune

Ny stabschef ansat i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Charlotte Kirk Larsen som ny stabschef for Politik og Analyse.

mandag. 03.4 2017 09:57 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune klar til handleplan for naturpolitik

Varde Kommune er klar til at igangsætte en handleplan for den for nyligt vedtagne naturpolitik. Det sker, efter der torsdag den 30. april var Naturseminar på rådhuset i Varde.

fredag. 31.3 2017 12:59 | Varde Kommune