Pressemeddelelser

14 tons stål og kobber udstiller religioner

FUNDAMENTALISM. Jens Galschiøts enorme hovedværk i kunstudstillingen Abrahams Børn indvies lørdag formiddag på Varde Torv. Værket er 3,4 meter højt og 9 meter bredt og har 28 skærme, som viser 600 af de lyseste og mørkeste citater fra Bibelen, Toraen og Koranen. Udstillingen skal være med til at fremme en konstruktiv og inkluderende kulturdebat, der kan bygge bro mellem de tre religioner.

lørdag. 13.8 2016 06:00 | Varde Kommune

Dronningens besøg i Varde Kommune fortsætter lørdag i naturen

Første del af H.M. Dronningens sommertogt i Varde Kommune blev gennemført fredag. Lørdag venter sidste halvdel, der blandt andet byder på en række store naturoplevelser.

lørdag. 04.6 2016 05:12 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

FAKTA: Et cirkus om plakater, gardehusarer, et dronningebesøg og en kommune under anklage

I de seneste dage har medierne været optaget af en historie om Cirkus Arena, der ikke skulle kunne markedsføre sit cirkus, fordi Varde Kommune kræver cirkusplakaterne pillet ned. Det er en god historie, men ikke helt i tråd med virkeligheden.

onsdag. 01.6 2016 21:31 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Dronningen besøger flygtningekirkegård på sommertogtet

AKKREDITERING: Der er nu åbent for akkreditering til H.M. Dronningens sommertogt i Varde Kommune 3.-4. juni.

tirsdag. 24.5 2016 09:29 | Varde Kommune

Nyt teater- og kulturhus i Vestjylland skal tegnes af Bjarke Ingels Group

Arkitektfirmaet Bjarke Ingels Group har vundet retten til at fortsætte med planerne for et nyt teater- og kulturhus i midten af Varde by.

onsdag. 27.4 2016 10:32 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Dronningen skal køre karet i Vestjylland

Det officielle program for H.M. Dronningens sommertogt i Varde Kommune er nu offentliggjort.

tirsdag. 26.4 2016 08:02 | Varde Kommune

Dronningen skal slå med Christian 9.’s hammer

Når Hendes Majestæt Dronningen tirsdag d. 5. april skal indvie fanen for Hærens Efterretningscenter, bliver det med Christian 9.’s hammer.

mandag. 04.4 2016 08:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Samlet byråd sender åbent brev til statsministeren

De kommende trepartsforhandlinger skal sætte fokus på praktikpladser for erhvervsskolerne. Det er beskeden fra byrådet i Varde Kommune til statsminister Lars Løkke Rasmussen i et åbent brev bragt i dagens udgave af Politiken.

søndag. 07.2 2016 05:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Succes med overhalingsbane i sagsbehandlingen

I regeringens udspil ”Vækst og udvikling i hele Danmark” lyder et af punkterne, at man vil gøre sagsbehandlingstiden hurtigere inden for miljøgodkendelser. I Varde Kommune har man haft gode erfaringer med at lave et overhalingsspor i sagsbehandlingen på det område.

tirsdag. 24.11 2015 09:35 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune topper listen over sort arbejde

”Her i Vestjylland er der stor tradition for, at man hjælper hinanden, at man giver en hånd til naboen eller landsbyen. Det er udtryk for et sammenhold, der også har værdi for vores samfund,” siger Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune, der også mener, at mange kan have svært ved at forstå, hvor grænsen går mellem sort arbejde og vennetjenester.

onsdag. 11.11 2015 09:26 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Danmarks første skipark åbner ved Vesterhavet

SkiPark Vesterhavet er fire afmærkede ruter midt i naturen til rulleskiløbere på alle niveauer.

lørdag. 12.9 2015 06:05 | Varde Kommune

På kun en uge har 24 drenge lært at læse og regne

SKOLEPERSPEKTIV: I Varde Kommune er læringscamps nu en del af skolesystemet. Og resultaterne viser, at selv drenge helt ned i 5. klasse kan opnå markante faglige forbedringer. På kun en uge sprang eleverne 2,1 læringsår i læsning og 2,4 læringsår i matematik. Nu skal erfaringerne bruges i klasselokalerne og til et kursus for forældrene.

torsdag. 27.8 2015 06:05 | Varde Kommune