Pressemeddelelser

Unik kunstudstilling åbner på Vestkysten midt i UNESCOs Verdensarv

Den 31. august vender kunstudstillingen Wadden Tide tilbage under titlen First There Is a Mountain, hvor der er storslåede skulpturer, installationer og performances på stranden ved Blåvand.

onsdag. 23.8 2023 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

International kunstner kommer til Vestkysten: Sætter fokus på stigende vandstand med dansk-boliviansk husbåd

Med værket Husbåd til Ho sætter den prisvindende britiske kunstner Simon Starling fokus på de udfordringer og konsekvenser, fremtidens stigende vandstand skaber. Fire bolivianske sivbådebyggere og to tagtækkere fra Danmark og Canada skal hjælpe med at realisere det fascinerende hybridværk.

torsdag. 10.8 2023 09:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Afgørelse om midlertidig p-plads ved Tirpitz

Efter vurdering fra en ekstern jurist har Varde Kommune bekræftet, at Tirpitz må bevare den midlertidige p-plads ved museet frem til udgangen af uge 33.

onsdag. 09.8 2023 13:49 | Varde Kommune

Planklagenævnet underkender Varde Kommune i principiel afgørelse

Planklagenævnet har afgjort, at Varde Kommune i kommuneplanen fra 2021 uberettiget udlagde jord til et nyt erhvervsområde i Varde Syd. Afgørelsen er principiel og forventes at få betydning for hele kommunen.

fredag. 07.7 2023 10:45 | Varde Kommune

Ny konstitueret direktør for Plan, Kultur og Teknik i Varde Kommune

Chef for Personale, Udvikling og Kommunikation Karoline Klaksvig bliver konstitueret direktør for Plan, Kultur og Teknik i Varde Kommune.

mandag. 03.7 2023 13:52 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Direktør for Plan, Kultur og Teknik bliver kommunaldirektør i Fredericia Kommune

Varde Kommune skal have ny direktør for Plan, Kultur og Teknik, da Thomas Jaap tiltræder som kommunaldirektør i Fredericia Kommune.

torsdag. 29.6 2023 21:00 | Varde Kommune

Nyt partnerskab: 13.200 træer på vej mod Outrup

Borgere, foreninger og virksomheder i Varde Kommune får nu lettere ved at rejse skovområder i den vestjyske muld, efter kommunen har indgået partnerskab med NGO’en Growing Trees Network. Det betyder, at alle interesserede med 18 kroner på lommen kan donere et træ.

fredag. 23.6 2023 09:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Første møde med fokus på tidlig inddragelse i energiprojekter bliver afholdt i Outrup

Varde Kommune inviterer til et indledende dialogmøde om opsætningen af 221 hektar solceller ved Vittarp. Her får borgere i lokalområdet mulighed for at give deres input, inden planlægningsprocessen for alvor går i gang.

tirsdag. 13.6 2023 10:41 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Genbrugsmaterialer og børnenes drømme er hovedingredienser i byggeri af nyt dagtilbud

Tirsdag tages første spadestik til Varde Kommunes nye dagtilbud Egekrattet. Det nye børnehus indrettes efter børnenes ønsker og opføres i genbrugsmaterialer fra den tidligere Brorsonskole og daginstitutionen Lysningen.

torsdag. 01.6 2023 11:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Skattefritagning kan skabe biodiversitet og klimavenlig natur i Vestjylland

Varde Kommune ser positivt på Dansk Industri og Danmarks Naturfredningsforenings forslag om at give lodsejere et stærkere økonomisk incitament til at skabe mere natur, der er til gavn for både klimaet og biodiversiteten.

fredag. 12.5 2023 07:50 | Varde Kommune

Wadden Tide 2023: Ni kunstnere skaber værker om sand på Blåvand Strand

Til september kan gæster i Blåvand opleve kunstværker på stranden, når Wadden Tide åbner med temaet sand som habitat, ressource og materiale. Under titlen First There Is A Mountain har ni danske kunstnere udviklet nye stedsspecifikke skulpturer, installationer og performances.

onsdag. 12.4 2023 09:48 | Varde Kommune

Midlertidig udvalgsformand på plads

Alle syv partier i Byrådet bakker op om Lars Teglgaard (V) som midlertidig formand for Udvalget for Børn og Læring.

fredag. 31.3 2023 09:19 | Varde Kommune