Pressemeddelelser

Udvalgsformand sygemeldes

Connie Høj (V), byrådsmedlem og formand for Udvalget for Børn og Læring, sygemelder sig fra sit politiske arbejde i Varde Kommune.

mandag. 27.3 2023 14:54 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nyt kulturhus i Ølgod rykker nærmere

Et tidligere konserveringscenter og kulturhus i Ølgod skal blive et nyt samlingspunkt for moderne kulturliv. Den filantropiske forening Realdania støtter nu projektet som en del af en Bymidtepulje, der har til formål at bidrage til at skabe nyt liv i små og mellemstore byer landet over.

torsdag. 23.3 2023 11:24 | Varde Kommune

Investering på 11 millioner skal gøre det mere attraktivt at bo i Varde Kommune

En landsby for lærlinge og en masterplan i Alslev er blandt 11 projekter, der netop har fået tildelt i alt 11 millioner kroner fra Byrådets særlige Byrådsgrundlagspulje. Projekterne skal styrke bosætningsindsatsen, sikre vækst og øge den grønne omstilling.

torsdag. 23.3 2023 06:00 | Varde Kommune

Flere solceller og vindmøller skal finde vej til Varde Kommune

Et enigt udvalg for Plan og Teknik vil planlægge 200 hektar solceller og 3-4 vindmøller årligt frem mod 2028 i bestræbelserne på at blive uafhængige af fossile brændstoffer. Projektstørrelse og naboinvolvering bliver centrale principper for placeringerne.

tirsdag. 21.3 2023 13:58 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Rygende 16-årig pige besøger Varde Kommune og sætter fokus på kedelig verdensrekord

Varde Kommune får besøg af skamstøtten Det rygende barn. Den unge pige er et symbol på Danmarks kedelige verdensrekord i at have den yngste rygestart med et gennemsnit på 16,4 år. Pigens rejse begynder tirsdag den 14. marts i Sportium i Varde.

tirsdag. 14.3 2023 07:57 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Artilleri, kampfly og krigsskibe kommer til Oksbøl til historisk stor øvelse

Over 500 soldater fra ni forskellige lande deltager i øvelsen Dynamic Front, der bliver den største artilleriøvelse i Danmark i 30 år. Øvelsen betyder, at der i de kommende dage vil være stor militær tilstedeværelse på vejene mod Oksbøl.

mandag. 13.3 2023 12:01 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nu begynder toneangivende nedrivningsprojekt med fokus på bæredygtighed

Når nedrivningen af den tidligere folkeskole Brorsonskolen begynder på onsdag, sker det med en bæredygtig tilgang, hvor så meget som muligt skal genanvendes. Som startskud på nedrivningen vil en 31 år gammel tidskapsel blive gravet op.

mandag. 13.3 2023 07:30 | Varde Kommune

Ny chef for Plan og GIS i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Trine Lyhne som ny chef for Plan og GIS.

tirsdag. 07.3 2023 07:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Lokalt kystvandråd skal sikre vandkvaliteten i Vadehavet

Vadehavet er udvalgt som én af fire kyststrækninger i Danmark, hvor et lokalt kystvandråd i samarbejde med Miljøstyrelsen skal se på måder at sikre vandkvaliteten og havmiljøet.

onsdag. 01.3 2023 14:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Overraskende fund: Undersøgelse indikerer nye levesteder for sjælden musling

Varde Å er det eneste kendte levested for flodperlemuslingen i Danmark i nyere tid, men nu indikerer nye undersøgelser, at den fredede musling findes yderligere to steder i Varde Å-systemet.

torsdag. 09.2 2023 08:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Ansatte med udsendte partnere får ret til nedsat tid

De ansatte i Varde Kommune får nu ret til gå ned i tid eller på orlov i den periode, hvor deres partner er udsendt for Danmark.

onsdag. 08.2 2023 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Milliontilskud skal få flere handicappede børn og unge ud i foreningerne

Med et tilskud på tre millioner kroner har Socialstyrelsen udpeget Varde Kommune til at afprøve initiativer, der skal give handicappede børn og unge endnu bedre muligheder for at blive en del af fritidsfællesskaber.

tirsdag. 07.2 2023 09:00 | Varde Kommune