Forslag til tillæg 22 til kommuneplan 2021 og lokalplan 24.01.L12 for boliger på Vinkelvej

Dato for forslagenes vedtagelse:               07. februar 2024
Dato for offentliggørelse:                            15. februar 2024
Høringsfrist:                                                     14. marts 2024 

Planforslagene

Kommuneplantillægget giver mulighed for at hæve bebyggelsesprocenten for åben-lav bebyggelse fra 30 % til 40 % indenfor kommuneplanramme 24.01.B18.

Lokalplanen giver mulighed for op til 13 grunde med åben-lave og tæt-lave boliger i én etage, ét fælleshus, en privat fællesvej og mindst 1,5 parkeringsplads pr. bolig.

Offentlig høring

Der kan indgives høringssvar til de foreslåede ændringer til planforslagene. For at indgå i sagen skal Varde Kommune have modtaget høringssvaret inden nedenstående høringsfrist.

Høringsfrist: Torsdag d. 14. marts 2024

Høringssvar
Bidrag kan sendes via formularen til høringsportalen længere nede på denne side eller som brev til Plan og GIS, Varde Kommune, Bytoften 2, 6800 Varde. Mærk bidraget med “Lokalplan 24.01.L12 og tillæg 22”.

Alle har ret til at komme med bemærkninger. Alle skriftlige bemærkninger vil indgå i den videre behandling, og de bliver offentliggjort på Varde Kommunes hjemmeside.

Miljøscreening af forslaget

I forbindelse med udarbejdelse af forslagene er der foretaget en screening af planernes indvirkning på miljøet.
Ud fra screeningen er det byrådets vurdering, at planerne ikke kan få så væsentlige indvirkninger på miljøet at udarbejdelse af en miljørapport er krævet. Byrådets vurdering af miljøscreeningen kan påklages til Planklagenævnet inden fire uger efter offentliggørelsesdatoen.

Klagevejledning

Der kan klages til Planklagenævnet over afgørelsen om, at der ikke udarbejdes miljøvurdering, dvs. om afgørelsen er lovlig. Ifølge planlovens § 58, stk. 1, pkt. 3, kan der kun klages over retlige spørgsmål. Det vil sige, at der ikke kan klages over, at afgørelsen findes uhensigtsmæssig. Klagefristen er fire uger efter offentliggørelsesdatoen.

Du klager via Klageportalen, som du finder via www.borger.dk eller www.virk.dk. Du logger på klageportalen med Mit-ID. Klagen sendes gennem Klageportalen til Varde Kommune. En klage er indgivet, når den er tilgængelig for Varde Kommune i Klageportalen. Når du klager, skal du som borger betale et gebyr på 900 kr., og som virksomhed eller organisation 1800 kr. Du betaler gebyret med betalingskort i Klageportalen.

Planklagenævnet skal som udgangspunkt afvise en klage, der kommer uden om Klageportalen, hvis der ikke er særlige grunde til det. Hvis du ønsker at blive fritaget for at bruge Klageportalen, skal du sende en begrundet anmodning til Planklagenævnet på e-mail til plan@naevneneshus.dk eller til Varde Kommune, Plan og GIS, enten til adressen Bytoften 2, 6800 Varde eller på e-mail til planogby@varde.dk. Hvis du sender din anmodning til Varde Kommune, videresendes anmodningen herefter til Planklagenævnet, som træffer afgørelse om, hvorvidt din anmodning kan imødekommes.

 

Hvis afgørelsen ønskes indbragt for domstolene, skal dette ske inden seks måneder fra afgørelsen er offentliggjort af kommunen.

Tak for din tilmelding!

Fejl: Der gik noget galt under tilmelding!