Indholdsfortegnelse
Overnatning i kommunale lokaler
I henhold til folkeoplysningsloven anviser Varde Kommune kommunale lokaler til brug for overnatning. Anvisningen sker efter ”Retningslinjer for skolernes anvisning af kommunale lokaler til foreninger m.v.” og praktiseres som anført nedenfor:
- Tjek at lokalerne er ledige og egnede til overnatning. Kontakt skolens pedel – eller tjek https://foreningsportalen-varde.kmd.dk – klik ikonet ”Anlæg” og vælg skole og fanen kalender. Inde i kalender vinges de ønskede lokaler af.
- Ansøgning sendes på mail til Kultur og Fritid foreningsportalen@varde.dk Ansøgninger kan sendes hele året dog senest 4 uger før arrangementet.
Gebyr for overnatning udgør 19 kr. pr. person pr. nat (pr. 1.1.2018)
Følgende bedes anført ansøgningen:
– Foreningens navn og CVR nr. og arrangementets art
– Hvilke skoler og lokaler foreningen ønsker at benytte
– Dato og start- /sluttidspunkter
– Forventede antal personer
– Kontaktperson med angivelse af mailadresse og telefonnr.
Kultur og Fritid behandler ansøgningen, hvorefter I vil modtage et svar. - Ansøg om tilladelse hos Sydvestjysk Brandvæsen foretages via deres hjemmeside svjb.dk under selvbetjening – link: http://svjb.dk/selvbetjening.aspx
– Ansvarlig for overnatning
– Overnatningsadressen
– Dato
– Antal personer
– Overnatningslokaler
– Kontaktperson under afviklingen af arrangementet
– Eventuelle bemærkninger
– Plantegning med angivelse af overnatningslokaler (spørg skolen om SVJB har en plan i forvejen, som der kan henvises til)
Ansøgningen sendes til Sydvestjysk Brandvæsen senest 14 dage før afholdelse af arrangementet. Sydvestjysk Brandvæsen svarer retur med angivelse af betingelser, der ønske overholdt eks. eventuel krav om brandvagt, ingen spærring af flugtveje m.m.
Brandsikkerhed:
Overnatningen må ikke gennemføres, hvis der ikke ligger en tilladelse fra Sydvestjysk Brandvæsen. Det er arrangøren/den ansvarlige forening, der har ansvaret for, at de af brandmyndighederne udstukne retningslinjer og anvisninger for overnatninger til enhver tid følges. - Efter afholdelse af arrangementet – sendes en mail til Kultur og Fritid på foreningsportalen@varde.dk med oplysning om det faktiske antal overnattende personer pr. dag.
- Faktura vil herefter blive sendt til foreningen.
Lokalerne skal afleveres i den stand, som de blev modtaget i, og skolens og hallens ordensregler skal respekteres. Se i øvrigt ”Instruks for benyttelse af kommunale lokaler” på Foreningsportalen under takster og regler eller på kommunens hjemmeside.
Hvis ekstraordinær rengøring har været nødvendig, eller hvis der har været hærværk og tyveri på skolen, vil der blive fremsendt en regning til foreningen.
Hvis I har spørgsmål, er I velkommen til at kontakte Kultur og Fritid på 7994 6800
Kultur og Fritid
Varde Kommune