Færre er tilknyttet Jobcentret

På to år er antallet af borgere tilknyttet Jobcentret i Varde Kommune dykket med 20%. Til glæde for både de berørte borgere og kommunens samlede økonomi.

LEDIGHED

I 2014 var der 2.839 årsværk tilknyttet Jobcentret i Varde Kommune. I 2016 var tallet 2.277. Et fald på 20% over en toårig periode.

Det har medvirket til, at Udvalget for Arbejdsmarked og Integration i Varde Kommune har sparet 12 millioner kroner i forhold til oprindeligt budgetteret for 2016.

En anden væsentlig årsag er de ti nye investeringstiltag, der i 2016 blev indført på beskæftigelsesområdet. Det overvejende fællestræk for disse tiltag er en fremrykket indsats i forhold til de borgere, der kommer i kontakt med Jobcentret.

CITAT

Formand for Udvalget for Arbejdsmarked og Integration i Varde Kommune, Søren Laulund:

”Årets regnskabsresultat er stærkt tilfredsstillende, når man kigger på de store tilpasninger, der i 2016 har påvirket Jobcentrets indsats og faktisk hele økonomien inden for beskæftigelse.”

”Fremfor alt har de mange indsatser gjort en konkret forskel for de mennesker, der har fået et job.”