Foreninger vil vinde medlemmerne tilbage

Varde Kommunes foreninger vil med en ny kampagne i fællesskab genvinde de 2.500 medlemmer, som har meldt sig ud af foreningslivet efter coronaens begyndelse.

FORENINGSLIV

Corona har gjort et betydeligt indhug i antallet af medlemmer i Varde Kommunes flere hundrede foreninger. Således meldte 2.500 sig ud af en forening fra 2019 til 2020.

Corona betragtes som en afgørende årsag til udviklingen, men foreningerne er ikke længere underlagt restriktioner, der hæmmer afviklingen af aktiviteter.

Derfor igangsætter foreninger via idrætsrådet, fællesrådet, aftenskolerådet og kulturelt råd i dag en kampagne, som med opfordringen ”Genstart fællesskabet” skal minde om de mange fritidsmuligheder i Varde Kommune.

Opfordringen vil blandt andet blive synlig i byrummet, på sociale medier, på kommunens skoler og i biografen.

Læs mere om indsatsen og få et overblik over Varde Kommunes foreninger på www.vardekommune.dk/genstart.

Citat
Karsten Rimmer, kultur- og fritidschef i Varde Kommune:

”Foreningerne og aftenskolerne står klar med åbne arme, og de ser frem til en hverdag uden restriktioner. De mangler blot, at endnu flere vender tilbage til fællesskabet. Håbet er, at denne kampagne kan skubbe udviklingen i en positiv retning.”