Gå til bagning: Håndværk bliver en fritidsaktivitet i Varde Kommune

Unge i Varde Kommune kan nu prøve kræfter med et håndværksfag, når Ungdomsskolen Varde introducerer fritidsaktiviteten Bagermagi.

UNGE

Ungdomsskolen Varde introducerer et alternativ til fodbold, dans og badminton. Fremover kan unge, fra og med 7. klasse til de fylder 18 år, gå til Bagermagi.

Her kan unge, der er nysgerrige på bagerfaget, prøve kræfter med både bagning og konditori otte onsdage i løbet af efteråret. Det er bagerforretningen i Kvickly Varde og bagermester Uffe Georgsen, der sammen med ProVardes Erhvervsguide åbner dørene for de tilmeldte.

Første aften med Bagermagi bliver afholdt onsdag den 27. september, Østervold 5, 6800 Varde, hvor deltagerne kan udfolde deres evner inden for bagning.

Flere skal vælge en erhvervsuddannelse

Ifølge en analyse fra DI fra 2022 skal langt flere unge tage en erhvervsuddannelse, hvis virksomhederne ikke skal komme til at mangle faglært arbejdskraft i fremtiden.

Bagermagi og konceptet Gå til håndværk skal netop få flere unge i Varde Kommune til at interessere sig for håndværksfagene. Håbet er, at flere lokale virksomheder vil bakke op, så konceptet kan udfoldes til flere håndværksfag.

Læs mere om Bagermagi: https://ungvarde.dk/index.php?open=3742

Citat

Anne Catherine Hoxcer Nielsen, formand for Arbejdsmarked og Integrationsudvalget i Varde Kommune:

”Vi vil gerne gøre de unge nysgerrige på, hvad det vil sige at være håndværker. Vi håber på, at flere virksomheder og ildsjæle vil åbne deres døre op for de unge og lære fra sig, gøre de unge nysgerrige på et håndværk og give dem lyst til at vælge en erhvervsuddannelse i fremtiden.”