Ny direktør for Plan, Kultur og Teknik i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Karoline Klaksvig som direktør for Plan, Kultur og Teknik.

NAVNE

Siden den 1. august 2023 har Karoline Klaksvig været konstitueret direktør for Plan, Kultur og Teknik. En stilling hun nu fastansættes i.

Karoline Klaksvig blev i september 2021 ansat som chef for Personale, Udvikling og Kommunikation i Varde Kommune. Inden da kom hun fra en længere karriere i Skattestyrelsen, hvor hun blandt andet fungerede som underdirektør for procesudvikling.

Derudover har hun blandt andet arbejdet i Beskæftigelsesministeriets departement og Arbejdstilsynet.

Ansættelsen af Karoline Klaksvig betyder samtidig, at processen med at finde en ny chef for Personale, Udvikling og Kommunikation nu igangsættes. Aktuelt er Kirsten Olstrøm, chef for HR og Udvikling, konstitueret i stillingen.

Citater

Mads Sørensen, borgmester i Varde Kommune:

”Med Karoline Klaksvig som direktør får vi en stærk leder i spidsen for Plan, Kultur og Teknik. Hun bringer værdifuld erfaring med sig fra nogle af landets mest centrale styrelser og ministerier, og vi er glade for, at vi har været i stand til at tiltrække en kapacitet som hende til vores kommune.”

Mogens Pedersen, kommunaldirektør i Varde Kommune:

”Vi står overfor vigtige opgaver på plan-, kultur- og teknikområdet med omstillingen til en grønnere virkelighed som en af de mest centrale. Karoline Klaksvig har leveret overbevisende resultater, siden hun trådte ind på Rådhuset for to år siden, og det vil hun forsætte med at gøre i rollen som direktør for Plan, Kultur og Teknik.”

Karoline Klaksvig, direktør for Plan, Kultur og Teknik i Varde Kommune:

”Vi kigger ind i en fremtid, hvor vi står overfor spændende, men også svære udfordringer. Her kommer Plan, Kultur og Teknik til at spille en vigtig rolle. Kulturen bliver en betydelig løftestang for at tiltrække flere mennesker til vores del af landet, og den grønne omstilling får både stor betydning for virksomheder, den enkelte borger og os som kommune.”