Oplev topklasse fodbold: Varde bliver vært for to landskampe

Den 12. september og den 3. oktober er der fodbold fra fornemmeste hylde, når to af Danmarks ungdomslandshold spiller venskabskampe mod Schweiz og Belgien på Vestjysk Bank Stadion i Varde.

FODBOLD

Varde Kommune indgik i 2022 en velfærdsalliance med DBU, og som en del af aftalen bliver Varde og Vestjysk Bank Stadion nu vært for to U16-landskampe.

Første landskamp spilles den 12. september klokken 16.00, hvor det danske U16-pigelandshold spiller mod Schweiz. Den 3. oktober klokken 15.00 tager det danske U16-future-landshold imod Belgien.

Der er tale om to venskabskampe, hvor der er fri entré.

Velfærdsalliancen udvikler foreningslivet

Velfærdsalliancen forpligter Varde Kommune og DBU til i fællesskab at løse en række indsatser: Sundhed – Fodbold for hjertet, Børn og bevægelse, Specialskole, Det gode pigefoldboldmiljø og Klubudvikling.

For eksempel er fodboldklubben FC Jacobi oprettet i forbindelse med Specialskole-indsatsen, som et tilbud der skal klæde specialskolens elever på, så de på sigt kan indgå i foreningslivet på lige fod med andre.

Citater

Sandie Eis Ravn, formand for Udvalget for Kultur og Fritid i Varde Kommune:

“Varde Kommune arbejder med at blive Danmarks bedste foreningskommune. Vores velfærdsalliance med DBU er et bidrag til dette ved at sikre gode rammer for udviklingen af fodbolden i Varde Kommune og være en medspiller i, at flere borgere bliver fysisk aktive. Samarbejdet med DBU gør, at vi nu har fået topklasse ungdomsfodbold til Varde Kommune i form af to U16-landskampe, hvilket vi er meget stolte over.”