Presseinvitation: Sådan kommer Vardes nye teater- og musikhus til at se ud

En enig dommerkomité har udpeget vinderen af arkitektkonkurrencen bag Vardes nye teater- og musikhus, som afsløres fredag den 28. oktober 2022.

KULTUR

Varde Kommune skal have et nyt teater- og musikhus, og en enig dommerkomité har nu udpeget arkitektfirmaet, der skal stå for opførelsen.

Vinderforslaget er et moderne bud på fremtidens foreningshus, der kan fungere til hverdag og fest samt rumme teater og musik i godt samspil.

Vinderen af arkitektkonkurrencen afsløres ved et offentligt arrangement fredag den 28. okotober klokken 17.00 på Smedeværkstedet, Vestervold 11, 6800 Varde.

Alle interesserede og pressen er inviteret.

Tilmelding er ikke nødvendig.

• Klokken 17.00: Offentlig arrangement hvor vinderen afsløres.
  • Klokken 19.30: 7-kanten opfører teaterforestillingen “Et dukkehjem”. Bemærk, at denne del kræver billet. Billetter kan købes via linket her: https://7-kanten.dk/program/et-dukkehjem/

• Byggeriet af Varde Teater- og Musikhus forventes afsluttet i foråret 2025.
  • A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond for almene Formaal (A.P. Møller Fonden), Lokale- og Anlægsfonden, 7-kanten, Smedeværkstedet og Varde Kommune står bag finansieringen af Varde Teater- og Musikhus.
  • A.P. Møller Fonden står bag finansieringen af arkitektkonkurrencen.
  • Offentliggørelsen finder sted fredag den 28. oktober klokken 17.00 på Smedeværkstedet, Vestervold 11, 6800 Varde.