Varde Kommune begrænser besøg på plejecentre og bosteder

Pårørende og andre besøgende har fra i dag kun adgang til plejecentre og bosteder i særlige tilfælde. Først på mandag træder tiltaget om nødpasning i skoler og daginstitutioner i kraft. Jobcentret er lukket.

CORONA

For at forhindre smitte med coronavirus hos udsatte og sårbare borgere er der fra torsdag kun adgang til kommunens plejecentre for pårørende og andre besøgende i særlige tilfælde.

Det er op til personalet at vurdere hvert enkelt tilfælde, og det er derfor vigtigt at kontakte det pågældende plejecenter eller bosted inden fremmøde.

Social-, ældre og sundhedsområdet lukker delvist ned
Fredag morgen lukker en lang række tilbud på social-, ældre og sundhedsområdet ned. Der er tale om alle ikke-kritiske funktioner.

På vardekommune.dk findes den komplette liste med lukkede tilbud.

Skoler og dagtilbud lukker
Tidligere i dag skrev vi i en pressemeddelelse, at skoler og dagtilbud lukker ned fra på mandag, men at forældre allerede fra i dag opfordres til at holde børnene hjemme. Det kræver en præcisering:

Forældre er ikke forpligtet til at holde deres børn hjemme fra skole og dagtilbud fredag, men vi opfordrer fortsat alle forældre til at finde alternativ pasning hurtigst muligt. Vi tager imod alle børn i skolerne til og med fredag.

Det er altså først på mandag, at kravet om nødpasning for 0-9-årige træder i kraft.

De forældre, der har brug for nødpasning, fra mandag den 16. marts, bedes melde dette til barnets skole eller daginstitution. Det kan eksempelvis gøres via AULA (skoler) eller TABULEX (dagtilbud).

Jobcentret lukker ned
Jobcenter Varde lukker foreløbig frem til mandag den 30. marts.

Berørte borgere skal stadig gennemføre møder med jobcentrets rådgivere, men det vil i stedet foregå over telefonen.