Varde Kommune i appel til sundhedsuddannede: Vi har brug for dig

Varde Kommune rækker ud til borgerne for at styrke sit nødberedskab. I de kommende uger forventes det, at der vil blive brug for flere med en sundhedsfaglig baggrund til at passe på kommunens syge, ældre og udsatte borgere.

CORONA

Lørdag lancerer kommunen en kampagne i aviser og på sociale medier med en appel til sundhedsuddannede borgere om at tilmelde sig kommunens nødberedskab på social- og sundhedsområdet.

Danmark befinder sig i en ekstraordinær situation på grund af coronavirussen. Og særlig kritisk kan situationen blive for syge, ældre og udsatte borgere på plejecentre, i hjemmeplejen og på kommunens døgntilbud.

Til nødberedskabet leder Varde Kommune efter:

• Social- og sundhedshjælpere
  • Social- og sundhedsassistenter
  • Sygeplejersker
  • Sygeplejerskestuderende
  • Pensionister med en sundhedsfaglig uddannelse

Tilmelding og mere information på:
vardekommune.dk/brugfordig

CITAT
Claus Fjeldgaard, direktør for Social og Sundhed:

”Vi forbereder os på en situation, som rækker ud over, hvad vi selv har mandskab til. Derfor spørger vi borgerne i vores kommune, om de har mulighed for at hjælpe.”

”Vi vil gøre alt for at passe på vores syge, ældre og udsatte medborgere. Men vi får brug for hjælp fra flere mennesker med en sundhedsfaglig baggrund, som måske har forladt området og fundet over i en anden branche. Til dem siger vi nu: Vi har brug for dig, kan du hjælpe?”