Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Indvielse: Frelloskolen byder de første elever velkommen

Onsdag klokken 8 indvies Frelloskolen i Varde, hvor cirka 900 børn og unge fremover får deres hverdag.

mandag. 09.8 2021 09:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Store teaterstemmer giver liv til fortællingen om københavnerplantage i Vestjylland

Baldersbæks Stemmer er en ny forestilling, der giver publikum mulighed for at opleve seks fortællinger på udvalgte steder i Baldersbæk Plantage.

torsdag. 05.8 2021 09:39 | Varde Kommune

Skulpturer i hele Varde Kommune får nyt liv

Appen Vizgu og en trykt skulpturguide skal præsentere turister og borgere for de 111 værker, som er fordelt i byrum over hele Varde Kommune.

tirsdag. 06.7 2021 09:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Fem partier indgår aftale om at øge trafiksikkerheden

Venstre, Socialdemokratiet, Det Konservative Folkeparti, Radikale Venstre og Dansk Folkeparti har indgået aftale om en række projekter, der skal forbedre trafiksikkerheden for skolebørn.

fredag. 02.7 2021 10:19 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde tættere på nyt kulturelt mødested for amatører og professionelle

I fremtiden bliver der plads til, at amatører og professionelle kan udfolde sig, når Varde Teater og Musikhus bliver en del af kommunens kulturcentrum. Lokale og Anlægsfonden støtter projektet med 13.000.000 kroner.

torsdag. 01.7 2021 08:01 | Varde Kommune

Jubel i Varde Kommune: Infrastrukturplan sikrer vækst langs Vestkysten

En udvidelse af Hovedvej 11 er med i den infrastrukturplan, som partierne i Folketinget netop har præsenteret. Nyheden vækker jubel hos Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune.

mandag. 28.6 2021 10:04 | Varde Kommune

Ny personalechef i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Karoline Klaksvig som ny chef for Personale og Udvikling.

fredag. 25.6 2021 12:36 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Ekstra testkapacitet i Blåvand i højsæsonen

Salling Group stiller en tom byggegrund til rådighed, så Varde Kommune kan etablere et ekstra corona-testcenter i Blåvand fra den 25. juni.

torsdag. 17.6 2021 10:52 | Varde Kommune

Anerkendt kunstudstilling åbner i Vestjylland

En af Danmarks blot fem anerkendte censurerede kunstudstillinger kan opleves på JANUS – Vestjyllands Kunstmuseum, når den 49. udgave af Kunsternes Sommerudstilling åbner i den kommende weekend.

torsdag. 17.6 2021 07:00 | Varde Kommune

Afsløring: Vardes nye daginstitution navngivet

Vardes nye daginstitution skal hedde Børnehuset Egekrattet. Når daginstitutionen åbner i 2023, vil børn have sat et væsentligt aftryk på stedet.

mandag. 14.6 2021 12:09 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Erklæring skal sikre korrekt indberetning af halaktiviteter

Varde Kommunes Idrætsråd skriver fredag i en pressemeddelelse, at de ikke er tilfredse med, at Varde Kommune indfører en erklæring for Foreninger. Dette er Udvalget for Kultur og Fritid i Varde Kommunes kommentar.

fredag. 11.6 2021 07:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Henne Strand får testcenter med opbakning fra lokale virksomheder

Esmark Feriehusudlejning og Invi2 stiller lokaler til rådighed, så Varde Kommune kan etablere et corona-testcenter i Henne Strand fra den 25. juni.

onsdag. 09.6 2021 05:30 | Varde Kommune