Pressemeddelelser

Ny kommunikationschef i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Søren Toksvig Jensen som ny kommunikationschef.

mandag. 02.5 2022 10:58 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Akut beredskab bliver til permanent afløserkorps

Succes med at rekruttere vikarer til ældreområdet under coronakrisen fører nu til, at Varde Kommune opretter et permanent afløserkorps.

tirsdag. 26.4 2022 05:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Rådgivere er fundet til fornyelse af populære turistdestinationer på Vestkysten

Fornyelse af bymidterne i Blåvand og Vejers skal gøre den jyske vestkyst endnu mere attraktiv som turistdestination.

torsdag. 07.4 2022 17:30 | Varde Kommune

Ny chef for Børn og Familie i Varde Kommune

Varde Kommune har ansat Vibeke Stage som ny chef for Børn og Familie.

fredag. 01.4 2022 08:45 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

13 syddanske borgmestre: Opret lokal mulighed for at optage billede og fingeraftryk for ukrainske flygtninge

For at få opholdstilladelse skal ukrainske flygtninge i dag til enten Næstved, Aalborg, Aarhus, Odense eller Bornholm for at få optaget biometri. Det giver urimelig lange transporttider for de ukrainske flygtninge, som allerede har været på en lang og udmattende rejse til Danmark.

fredag. 25.3 2022 08:08 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune opretter taskforce til at håndtere lokale konsekvenser af krigen i Ukraine

Fra mandag middag skal en centralplaceret gruppe koordinere Varde Kommunes indsatser i relation til den alvorlige situation i Ukraine.

mandag. 28.2 2022 05:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Borgmester flytter sit kontor ud i kommunen

Borgmester Mads Sørensen vil fire gange om året flytte sit kontor væk fra rådhuset. Første gang bliver tirsdag den 8. februar med Ansager Hotel som vært.

torsdag. 27.1 2022 08:30 | Varde Kommune

Borgmesterceremoni på Varde Rådhus

Nytårsaftensdag skifter borgmesterkæden i Varde Kommune hænder. Samtidig afsløres Hans Tyrrestrups portræt af den afgående borgmester.

tirsdag. 28.12 2021 08:55 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune søger borgere til nødberedskab

Generelle rekrutteringsudfordringer kombineret med stigende coronasmitte presser social- og sundhedsområdet i Varde Kommune, der nu rækker ud til borgerne for at styrke sit nødberedskab.

fredag. 17.12 2021 04:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Forladt jernbane skal forvandles til sti på tværs af fire kommuner

Fire kommuner overtager den 40 kilometer lange Bramming-Grindstedbane med ambitioner om at gøre den nedlagte jernbane til en rekreativ oplevelse.

onsdag. 15.12 2021 11:37 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Presseinvitation: Nyt sundhedshus åbner dørene for første gang

På lørdag kan alle interesserede opleve Varde Kommunes nye sundhedshus, når husets aktører inviterer til åbent hus lørdag den 4. december.

torsdag. 02.12 2021 10:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Ung landmand og virksomhed tildelt priser og hæder af Varde Kommune

I Varde Kommune er priserne Årets unge landmand og Iværksætter- og udviklingsprisen uddelt til landbrugsmøde på Varde Rådhus onsdag aften.

torsdag. 02.12 2021 06:00 | Varde Kommune