Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Pensioneret oberst forsætter karrieren i garnisonskommune

Torben Dixen Møller bliver i dag pensioneret som oberst hos Danske Artilleriregiment i Oksbøl, men begynder kort efter sin civile karriere i Varde Kommune. Her bliver hans opgave at styrke samarbejdet mellem Forsvaret og kommune.

onsdag. 31.8 2022 12:00 | Varde Kommune

Udeområder ved Lunde-Kvong Skole afspærret

En ekstern byggerådgiver vurderer, at revner i det udvendige murværk langs to facader på Lunde-Kvong Skole udgør en risiko for nedfaldne mursten – og i værste fald et kollaps. De berørte udeområder er derfor afspærret, mens undervisningen fortsætter som planlagt.

onsdag. 31.8 2022 08:48 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Stram økonomiaftale vil præge lokale budgetforhandlinger

Når Byrådet i Varde Kommune i september skal forhandle en budgetaftale for 2023, bliver det inden for en snæver økonomisk ramme fastlagt af regeringen og KL. Særligt anlægsområdet vil blive ramt.

torsdag. 18.8 2022 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Ingen akut sundhedsrisiko ved forhøjede PFAS-værdier i små indsøer

Styrelsen for Patientsikkerhed vurderer, at badning i små indsøer med forhøjede PFAS-værdier i overfladen ikke udgør en akut sundhedsrisiko, men fraråder ud fra et forsigtighedsprincip badning i indsøer ved Henne Strand.

onsdag. 17.8 2022 10:03 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Målinger viser forhøjede PFAS-værdier i små indsøer

Badevandet langs kysten i Varde Kommune er langt under grænseværdien for PFAS-stoffer, konkluderer badevandsanalyser fra Miljøstyrelsen og Varde Kommune. To målinger fra såkaldte indsøer på Henne Strand viser forhøjede PFAS-værdier.

torsdag. 11.8 2022 15:07 | Varde Kommune

Badning frarådes ikke længere ved Kvie Sø

Kvie Sø overholder igen kravene for god badevandskvalitet, derfor ophæver Varde Kommune efter samråd med Styrelsen for Patientsikkerhed anbefalingen om ikke at bade i søen.

mandag. 11.7 2022 10:42 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Private lodsejere og foreninger kan få tilskud til naturpleje

Nu kan private lodsejere og foreninger søge tilskud fra en kommunal naturplejepulje, som skal være med til at sikre biodiversiteten i Varde Kommune.

mandag. 11.7 2022 06:00 | Varde Kommune

Badning i Kvie Sø frarådes

Den seneste badevandsmåling i Kvie Sø viser høje værdier af tarmbakterier. Efter samråd med Styrelsen for Patientsikkerhed fraråder Varde Kommune badning i søen.

tirsdag. 05.7 2022 09:49 | Varde Kommune

Ekstraordinære politiske møder om Nørre Nebel midtby

Udvalget for Plan og Teknik er indkaldt til ekstraordinært møde mandag, mens Byrådet er indkaldt tirsdag. Forskønnelsesprojekt i Nørre Nebel midtby er på dagsordenen.

torsdag. 30.6 2022 09:15 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Gammelt mejeri bliver til attraktive byggegrunde i Outrup

Varde Kommune har købt det gamle mejeri i Outrup med planer om at udbyde attraktive parcelhusgrunde med en unik placering tæt på børnehave, skole og fritidsaktiviteter.

torsdag. 23.6 2022 07:00 | Varde Kommune

Trods blåstempling fra EU: Risiko for algeopblomstring i Kvie Sø

Varde Kommune kan igen ophæve den generelle advarsel imod badning i Kvie Sø. Men på grund af en aktuel mistanke om alger, bør badegæster være opmærksomme i den kommende tid.

tirsdag. 07.6 2022 15:33 | Varde Kommune

Hvidt flag på otte af Varde Kommunes badestrande

Friluftsrådet har i år tildelt Badepunkt til otte af Varde Kommunes badestrande.

mandag. 30.5 2022 10:36 | Varde Kommune