Digital Post

Offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, medmindre du er blevet fritaget.

Du skal bruge et MitID for at logge ind på din digitale postkasse.

Alle personer over 15 år har en digital postkasse. Den er tilknyttet dit CPR-nummer og følger dig hele livet. Hvis du driver en virksomhed eller forening, er postkassen tilknyttet virksomhedens eller foreningens CVR-nummer.

Du har altid mulighed for at møde op og få råd og vejledning til håndtering af Digital Post i Borgerservice. Du kan fx også få hjælp til at give pårørende adgang til at læse din post.

Fritagelse for Digital Post

Hvis du ikke er i stand til at modtage post digitalt, kan du blive fritaget fra Digital Post.

Hvis du vil søge om at blive fritaget for Digital Post, skal du møde personligt op i Borgerservice. Her skal du udfylde og underskrive en blanket.

Husk at tage legitimation med, fx sundhedskort (gult sygesikringsbevis).

Borger.dk

borger.dk (åbner i et nyt vindue) kan du læse meget mere om Digital Post, lære platformene til Digital Post at kende og få hjælp til Digital Post.

Du er også velkommen til at kontakte Borgerservice på tlf. 79946800, hvis du har brug for hjælp med Digital Post.