Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Nye offentlige toiletter og mere rengøring på vej til borgere og turister

Øget rengøring og nye toiletter skal give lokalbefolkningen og gæster en bedre oplevelse, når de bruger kommunens offentlige toiletter.

fredag. 15.1 2021 05:30 | Varde Kommune

Gratis rådgivning til kræftramte i Varde Kommune

Et nyt samarbejde mellem Kræftens Bekæmpelse og Varde Kommune sikrer yderligere lokal og gratis rådgivning til kræftpatienter, pårørende og efterladte.

torsdag. 07.1 2021 06:05 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Erhvervsguide skal matche virksomheder og unge

Varde Kommune og ProVarde vil ansætte en erhvervsguide, der skal få flere unge og virksomheder til at indgå aftale om en elev- eller praktikplads.

tirsdag. 22.12 2020 08:20 | Varde Kommune

To landmænd hædret i Varde Kommune

To landmænd i Varde Kommune er netop blevet tildelt ”Årets unge landmand” og ”Iværksætter- og udviklingsprisen” for deres respektive indsatser i 2020.

mandag. 21.12 2020 14:31 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Invitation til pressemøde: Oprensning af generationsforureningen i Kærgård Klitplantage

På et pressemøde mandag i Kærgård Klitplantage præsenteres Finanslovens aftale om oprensning af forureningen.

mandag. 07.12 2020 05:15 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Partnerskab vil overgå nationale mål: 30 procent skal vælge en erhvervsuddannelse i Varde Kommune

Et partnerskab mellem DI Dansk Byggeri, Rybners og Varde Kommune skal få 30 procent til at vælge en erhvervsuddannelse og sikre tilsvarende praktikpladser.

fredag. 04.12 2020 05:15 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Første spadestik: Historisk stort naturprojekt skal give Danmarks bedste fiskevand i Holme Å

I dag begynder genopretningen af Holme Å. Et historisk stort naturprojekt i Varde Kommune, der skal styrke levebetingelserne for truede dyrearter og give Danmarks bedste fiskevand på en 40 kilometer lang strækning.

torsdag. 03.12 2020 05:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Bedste måling nogensinde: Varde er Danmarks ottende mest erhvervsvenlige kommune

Varde Kommune springer til en ottendeplads i Dansk Industris årlige erhvervsklimaundersøgelse. Det er en historisk høj placering og en fremgang på 38 pladser siden 2019.

mandag. 30.11 2020 19:30 | Varde Kommune

Opfordring: Spred indkøbene ud til Black Friday

Varde Kommune appellerer i en annonce til at handle med respekt for corona-situationen til fredagens store shoppingdag.

onsdag. 25.11 2020 06:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune modtager støtte til at indfri klimaambitioner

Realdania, KL og landets fem regioner støtter Varde Kommune i arbejdet med at udvikle en lokal klimahandlingsplan, der skal bane vejen for nettonul-udledning af drivhusgasser i kommunen inden 2050.

torsdag. 19.11 2020 06:01 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Finanslov: 76 millioner kroner kan få en af danmarkshistoriens største miljøkatastrofer til at forsvinde

Oprydning i generationsforureningen Kærgård Klitplantage bør være en prioritet i de kommende finanslovsforhandlinger, mener Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune.

tirsdag. 17.11 2020 06:01 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune indfører igen besøgsrestriktioner på alle plejecentre

Varde Kommune har onsdag den 11. november modtaget et påbud fra Styrelsen for Patientsikkerhed om indførelse af besøgsrestriktioner på samtlige plejecentre i kommunen.

onsdag. 11.11 2020 15:07 | Varde Kommune