Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Nu skal stregerne slås for udearealerne i Boulevardkvarteret

Et arkitektteam fra Tegnestuen Vandkunsten er blevet hyret til at udarbejde en samlet plan for Boulevardkvarterets udearealer og koble området bedre sammen med det øvrige Varde.

mandag. 01.2 2021 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Fredag er indtil videre sidste dag med kviktest i Varde Kommune

Der er endnu ikke fundet en løsning på kviktest i Varde Kommune, efter Falck tabte udbuddet. Kommunen arbejder på en løsning i samarbejde med Region Syddanmark.

fredag. 29.1 2021 14:53 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Borgmester i åbent brev til sundhedsministeren: Vores testmuligheder forsvinder

Erik Buhl, der er borgmester i Varde Kommune, mener ikke, der er sammenhæng mellem kommunens mulighed for at få testkapacitet og statens forventninger til test.

fredag. 29.1 2021 14:21 | Varde Kommune

Genopretning af Holme Å: Første bro ud af tre bliver udskiftet

Genopretningen af Holme Å betyder, at vandløbet får sin oprindelige bredde tilbage, hvilket flere broer på åens strækning ikke er dimensionerede til.

torsdag. 28.1 2021 06:05 | Varde Kommune

Varde Kommune indgiver politianmeldelse i sagen om Skovlund/Ansager Hallen

Den 7. januar behandlede Udvalget for Kultur og Fritid i Varde Kommune sagen om uretmæssig udbetaling af lokaletilskud til Skovlund/Ansager Hallen og besluttede da en række tiltag, der […]

onsdag. 20.1 2021 18:11 | Varde Kommune

Ny leder for Musik og Billedskolen

Peter Vogel er ansat som ny leder af Musik & Billedskolen i Varde Kommune.

mandag. 18.1 2021 07:55 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nye offentlige toiletter og mere rengøring på vej til borgere og turister

Øget rengøring og nye toiletter skal give lokalbefolkningen og gæster en bedre oplevelse, når de bruger kommunens offentlige toiletter.

fredag. 15.1 2021 05:30 | Varde Kommune

Gratis rådgivning til kræftramte i Varde Kommune

Et nyt samarbejde mellem Kræftens Bekæmpelse og Varde Kommune sikrer yderligere lokal og gratis rådgivning til kræftpatienter, pårørende og efterladte.

torsdag. 07.1 2021 06:05 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Erhvervsguide skal matche virksomheder og unge

Varde Kommune og ProVarde vil ansætte en erhvervsguide, der skal få flere unge og virksomheder til at indgå aftale om en elev- eller praktikplads.

tirsdag. 22.12 2020 08:20 | Varde Kommune

To landmænd hædret i Varde Kommune

To landmænd i Varde Kommune er netop blevet tildelt ”Årets unge landmand” og ”Iværksætter- og udviklingsprisen” for deres respektive indsatser i 2020.

mandag. 21.12 2020 14:31 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Invitation til pressemøde: Oprensning af generationsforureningen i Kærgård Klitplantage

På et pressemøde mandag i Kærgård Klitplantage præsenteres Finanslovens aftale om oprensning af forureningen.

mandag. 07.12 2020 05:15 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Partnerskab vil overgå nationale mål: 30 procent skal vælge en erhvervsuddannelse i Varde Kommune

Et partnerskab mellem DI Dansk Byggeri, Rybners og Varde Kommune skal få 30 procent til at vælge en erhvervsuddannelse og sikre tilsvarende praktikpladser.

fredag. 04.12 2020 05:15 | Varde Kommune