Pressemeddelelser

Varde Kommune får millionbeløb til at styrke turistdestinationer på Vestkysten

Projekterne Det Blå Torv i Blåvand og Soltorvet i Vejers Strandby får i alt 8,2 millioner kroner af forening Realdania. Støtten skal være med til at sikre, at den jyske vestkyst bliver én af Nordeuropas mest attraktive turistdestinationer.

onsdag. 11.11 2020 12:36 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nye byggeregler kvæler virksomheder i vækst

Virksomheder uden for landets store byer betaler overpris og venter i månedsvis på en byggetilladelse, efter Regeringen har indført nye regler på området. Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune, opfordrer til, at virksomhederne selv skal kunne vælge mellem private rådgivere og kommunens sagsbehandlere.

mandag. 02.11 2020 05:30 | Varde Kommune

Genskabt vandløb sikrer tusind nye laks til Ansager Å

Genskabelsen af et oprindeligt vandløb i Ansager Å har resulteret i tusind nye lakseunger. Det viser en ny undersøgelse, der samtidig bekræfter, at Varde Kommune er på vej til at bryde en national tendens.

onsdag. 14.10 2020 07:00 | Varde Kommune

Byggeklare grunde skal lokke IT-giganter til Varde Kommune

Et område på 37,4 hektar ved Roustvej i Varde er forberedt til at blive hjemsted for datacentre. Målet er at tiltrække internationale IT-virksomheder og dermed arbejdspladser til Varde Kommune.

tirsdag. 13.10 2020 06:15 | Varde Kommune

Besøgsrestriktioner ophæves på alle Varde Kommunes plejecentre

Styrelsen for Patientsikkerhed har med øjeblikkelig virkning ophævet besøgsrestriktionerne på alle plejecentre i Varde Kommune.

fredag. 09.10 2020 19:59 | Varde Kommune

Erik Buhl genopstiller ikke som borgmester i Varde Kommune

Borgmester Erik Buhl (V) genopstiller ikke til kommunalvalget i 2021, og Varde Kommune skal dermed have ny borgmester fra 1. januar 2022.

fredag. 09.10 2020 07:15 | Varde Kommune

To millioner til strategisk byudviklingsplan for Boulevardkvarteret i Varde

Realdania, tre boligorganisationer (AAB, VBA og Bolig Sydvest) og Varde Kommune har netop afsat midler til en strategisk byudviklingsplan for Boulevardkvarteret i Varde.

torsdag. 08.10 2020 13:19 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

”Man taber ikke ansigt af at gå med mundbind”

Syd- og Sønderjyllands Politi og Varde Kommune går sammen om at synliggøre COVID-19-anbefalinger til borgerne.

torsdag. 01.10 2020 09:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune indfører besøgsrestriktioner på alle plejecentre

Varde Kommune har lørdag den 19. september modtaget et påbud fra Styrelsen for Patientsikkerhed om indførelse af besøgsrestriktioner på samtlige plejecentre i kommunen. På ældreboligcentret Hybenbo er én beboer smittet med coronavirus.

lørdag. 19.9 2020 19:56 | Varde Kommune

Varde Kommunes administration skal hjemmearbejde

Fredag opfordrede statsministeren på sit pressemøde til hjemmearbejde i den private og offentlige sektor for at bringe corona-smitten ned. Derfor lukker Varde Kommune administrationen og sender de administrative medarbejdere på hjemmearbejde.

fredag. 18.9 2020 21:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Testbil besøger plejecenter efter positiv coronatest

Styrelsen for Patientsikkerhed tester i dag alle beboere og medarbejdere hos plejecentret Carolineparken for Covid-19, efter én medarbejder er konstateret smittet.

tirsdag. 15.9 2020 10:01 | Varde Kommune

Presseinvitation: Rejsegilde på nyt demensplejecenter i Ølgod

Skovparken i Ølgod bliver i 2021 Varde Kommunes største tilbud til demente borgere. Onsdag den 16. september klokken 13 er der rejsegilde på det nye byggeri.

mandag. 14.9 2020 10:00 | Varde Kommune