Pressemeddelelser

300.000 skal styrke væksten hos lokale virksomheder

Varde Kommunes erhvervs- og vækstudvalg bevilger 300.000 kroner til at skabe vækst hos lokale virksomheder gennem opkvalificering.

tirsdag. 11.8 2020 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Presseinvitation: DM-sølvvindere i volleyball efter drastisk udviklingsplan

Volleyballklubben NUIF fra Nordenskov rykkede i sidste sæson op i landets førende liga i volleyball, og kronede med DM-sølv en ambitiøs femårsplan om at gå fra 2. division til ligavolley på højeste niveau. Sølvvinderne fejres på Varde Rådhus.

mandag. 03.8 2020 13:07 | Varde Kommune

Badning frarådes i Kvie Sø grundet colibakterier

Varde Kommune har sat advarselsskilte op ved Kvie Sø ved Ansager.

onsdag. 22.7 2020 15:06 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Sommerferieaktiviteter for børn og unge

Varde Kommune er klar med det hidtil største program af sommeraktiviteter for børn og unge i hele kommunen.

torsdag. 25.6 2020 07:00 | Varde Kommune

BILLEDER: Nyt dansk museum åbnet i Vestjylland

Billeder fra formiddagens indvielse i Nymindegab af Danmarks første kulturhistoriske kunstmuseum.

onsdag. 24.6 2020 13:24 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Nyt dansk museum: Lyt og lugt til kunsten

I dag åbner Danmarks første kulturhistoriske kunstmuseum i Vestjylland. På Nymindegab Museum kan gæsterne med lydguide i ørerne og tranlugt i næsen træde direkte ind i en glemt kunstnerkoloni centreret omkring den senere skagensmaler, Laurits Tuxen.

onsdag. 24.6 2020 03:30 | Varde Kommune

Fra 12. til sjetteplads: Varde er blandt landets mest erhvervsvenlige kommuner

Varde Kommune forbedrer sig for tredje år i træk og er nu landets sjette mest erhvervsvenlige kommune ifølge Dansk Byggeris årlige analyse.

mandag. 22.6 2020 21:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Samlet Byråd opfordrer til at vise hensyn

Et samlet Byråd i Varde Kommune opfordrer alle til at vise hensyn og huske på, at corona stadig er en trussel i vores samfund.

fredag. 19.6 2020 11:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Børnehave er ikke smittet: Negative tests afkræfter coronamistanke

14 negative tests for COVID-19 afkræfter mistanken om coronasmitte i en børnehave i Varde Kommune. Børnehaven genåbner på mandag.

torsdag. 18.6 2020 14:00 | Varde Kommune

Censureret kunstudstilling åbner i Vestjylland

En af Danmarks blot fem anerkendte censurerede kunstudstillinger kan opleves i Vestjylland henover sommeren, når den 48. udgave af Kunsternes Sommerudstilling åbner i den kommende weekend.

torsdag. 18.6 2020 03:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Presseinvitation: Nyt museum fortæller glemt historie om vestjysk kunstnerkoloni

Nymindegab Museum vil fortælle historien om en glemt vestjysk kunstnerkoloni, der opstod omkring den senere skagensmaler, Laurits Tuxen. Museet indvies den 24. juni.

onsdag. 17.6 2020 08:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Dagtilbud lukker efter mistanke om coronasmitte

Varde Kommune lukker midlertidigt et dagtilbud, efter at ti ud af 37 børn har vist tegn på at være smittet med coronavirus.

tirsdag. 16.6 2020 15:33 | Varde Kommune