Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Hvide flag på alle badestrande

I år bliver det hvide badepunktsflag flag for første gang hejst på alle Varde Kommunes ni badestrande. Flagene kommer op i dag, torsdag.

torsdag. 04.6 2020 05:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Populære parcelhusgrunde er nu til salg

I dag åbner salget af 11 parcelhusgrunde på Vardegårdvej, efter ni grunde blev solgt i en udbudsrunde.

torsdag. 28.5 2020 08:00 | Varde Kommune

Musikskolen stemmer atter i

Varde Kommunes Musik- og Billedskole genåbner i dag.

onsdag. 27.5 2020 13:59 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Rejsegilde: Ny skole siger farvel til klasselokalet (Akkreditering nødvendig)

I august 2021 møder 900 vardensiske folkeskoleelever ind til et nyt skoleår på en helt ny skole. En skole, der langt fra er som alle andre.

tirsdag. 26.5 2020 08:00 | Varde Kommune

Varde Rådhus og Borgercenter Varde åbner efter pinse

Varde Rådhus og Borgercenter Varde (BCV) genåbner tirsdag den 2. juni. Besøgende skal være opmærksomme på særlige retningslinjer.

mandag. 25.5 2020 11:24 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Dansk milliardtab: Tvivl om grænseåbning presser en hel branche i knæ

Dagens forhandlinger om genåbningen af Danmark bliver fulgt med spænding i turismebranchen. Varde Kommunes borgmester Erik Buhl opfordrer til afklaring i dag for at redde højsæsonen.

onsdag. 20.5 2020 10:10 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Biblioteker klar til genåbning med åbne hylder

Med Regeringens fase 2 af Danmarks genåbning er tiden kommet til, at Varde Kommunes biblioteker igen kan slå dørene op for de litteraturglade borgere.

fredag. 15.5 2020 07:00 | Varde Kommune

Opråb før partilederdebat: Tvivl om grænseåbning koster Danmark milliarder

Manglende beslutning om en grænseåbning til Tyskland vil koste Danmark milliarder i omsætning i turismeerhvervet. Varde Kommunes borgmester Erik Buhl efterspørger svar fra partilederne til aftenens TV-debat.

torsdag. 14.5 2020 09:38 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Offentlige toiletter genåbner på fredag

Varde Kommunes 27 offentlige toiletter genåbner på fredag. To daglige rengøringer og skiltning om hygiejne skal minimere smitterisikoen.

onsdag. 13.5 2020 11:10 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Manglende afklaring om grænseåbning vil koste turismebranchen milliarder

Hvornår åbner grænsen til Tyskland? Det er det mest centrale spørgsmål for turismebranchen på den jyske vestkyst, hvor milliarder i omsætning fra tyske turister afhænger af dagens forhandlinger.

torsdag. 07.5 2020 09:11 | Varde Kommune

Tirpitz og 11 andre store museer: Udvid støttepakken

Støttepakken til landets museer rammer helt forbi landets største, der går glip af store entréindtægter under coronakrisen. Vardemuseerne med Tirpitz som flagskib og 11 andre museer foreslår derfor at udvide støttepakken ud fra samme regnestok som støttepakken til medierne.

torsdag. 09.4 2020 07:45 | Varde Kommune

Genåbning af skoler og dagtilbud i Varde Kommune

Varde Kommune har med udgangspunkt i sundhedsmyndighedernes retningslinjer lavet en plan for, hvordan dagtilbud og skoler genåbner efter påske.

onsdag. 08.4 2020 17:03 | Varde Kommune