Pressemeddelelser

Pressemeddelelse

Pædagogers virtuelle sanglege vækker jubel hos de mindste børn

Forældre og børn jubler over virtuelle sanglege, der giver børn i daginstitutionen Højgårdsparken mulighed for at se pædagogerne igen.

tirsdag. 31.3 2020 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Hjælpepakke II til virksomheder og foreninger

Udvalget for Erhverv og Økonomi vedtog på et ekstraordinært møde onsdag morgen endnu en hjælpepakke, som skal støtte lokale virksomheder og foreninger under coronakrisen.

onsdag. 25.3 2020 13:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune i appel til sundhedsuddannede: Vi har brug for dig

Varde Kommune rækker ud til borgerne for at styrke sit nødberedskab. I de kommende uger forventes det, at der vil blive brug for flere med en sundhedsfaglig baggrund til at passe på kommunens syge, ældre og udsatte borgere.

lørdag. 21.3 2020 05:30 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Klar besked: Støt det lokale erhvervsliv

Varde Kommune appellerer i en annonce til, at alle borgere bakker op om lokale butikker og håndværkere.

fredag. 20.3 2020 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Borgmester opfordrer sommerhusejere til at renovere

Borgmester Erik Buhl opfordrer sommerhusejere til at udnytte afbestilte reservationer til at fremrykke planlagte renoveringer for at sikre opgaver til lokale håndværkere.

torsdag. 19.3 2020 10:41 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Kommunal håndsrækning til lokale virksomheder og foreninger

Erhverv- og Økonomiudvalget har på et ekstraordinært møde i dag vedtaget en række tiltag, som skal hjælpe lokale virksomheder og foreninger, mens coronavirussen har sat store dele af lokalsamfundet i stå.

onsdag. 18.3 2020 12:39 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Fremrykkede betalinger skal hjælpe erhvervslivet

Varde Kommune har besluttet at fremrykke betalinger af regninger til erhvervslivet. Borgmesteren håber, at tiltaget kan styrke virksomhedernes likviditet, mens coronavirussen har sat store dele af Danmark i stå.

mandag. 16.3 2020 13:22 | Varde Kommune

Byrådet opfordrer: Pas på hinanden

Et samlet byråd i Varde Kommune sender i dag en opfordring til alle borgere om at passe på hinanden og særligt de ældre og svage medborgere.

lørdag. 14.3 2020 06:00 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Markant oprustning af kystsikringen ved Blåvand

En ny aftale mellem Kystdirektoratet og Varde Kommune løfter ambitionsniveauet for bevaringen af den nuværende kystlinje ved Blåvand.

fredag. 13.3 2020 08:39 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune begrænser besøg på plejecentre og bosteder

Pårørende og andre besøgende har fra i dag kun adgang til plejecentre og bosteder i særlige tilfælde. Først på mandag træder tiltaget om nødpasning i skoler og daginstitutioner i kraft. Jobcentret er lukket.

torsdag. 12.3 2020 17:11 | Varde Kommune

Varde Kommune lukker ned

Statsminister Mette Frederiksen meddelte torsdag aften, at det offentlige Danmark lukkes ned i 14 dage for at forhindre og inddæmme smittespredning. Kommunens medarbejdere sendes hjem. Ansatte i ældresektoren og sundhedssektoren bliver på jobbet.

torsdag. 12.3 2020 08:40 | Varde Kommune

Pressemeddelelse

Varde Kommune aflyser arrangementer og forsøger at begrænse coronasmitte med nye tiltag

I Varde Kommune vil en lang række tiltag få betydning for både borgere, vores erhvervsliv og kommunens medarbejdere.

onsdag. 11.3 2020 12:49 | Varde Kommune