Varde Kommunes sammenhængende plan for vejledning

Det er Varde Kommunes mål, at alle unge får en uddannelse og et job og bliver en del af fællesskabet. Et vigtigt skridt på vejen til det, er, at alle unge påbegynder og gennemfører en ungdomsuddannelse. Her er skole- og vejledningsindsatsen central.

Her kan du læse en beskrivelse af, hvordan Varde Kommune arbejder med en sammenhængende vejledningsindsats samt hvordan kommunen identificerer elever med behov for en særlig skole- og vejledningsindsats.

Den sammenhængende plan for vejledning fra 7. klasse og op, viser de indsatser og den undervisning, der er relateret til elevernes overgang til og valg af ungdomsuddannelse. Hovedformålet er, at eleverne bliver afklaret i deres uddannelsesvalg.

Intentionen er, at elever og forældre oplever, at der er tydelig sammenhæng mellem de forskellige vejledningsaktiviteter, uddannelsesvalget og overgangen til ungdomsuddannelser.

Læs den sammenhængende plan for vejledning i Varde Kommune (åbner i nyt vindue)

Læs identifikation og arbejdsgang for elever med behov for særlig skole- og vejledningsindsats (åbner i nyt vindue)