BBR-ændringer

Er der fejl i din BBR-meddelelse, har du ændret noget i din bolig eller din virksomheds bygninger, som måske skal indberettes? Det kan du gøre selv fra den 1. oktober 2018.

Bygnings- og Boligregistret (BBR) er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger.

Der kan være mange grunde til, at din BBR-meddelelse ikke passer med virkeligheden. Men du har som ejer ansvaret for at din BBR-meddelelse er korrekt, og har altid pligt til at indberette oplysninger om din ejendom til BBR. Oplysningerne i BBR skal afspejle de faktiske, fysiske forhold for ejendommen, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendt eller lovligt opført.

Du kan finde din BBR-meddelelse på den Offentlige Informations Server.

ÆNDRINGER TIL BBR
De oplysninger du skal indberette til BBR er

  • boligareal
  • beliggenhed
  • anvendelse
  • varmeinstallationer
  • vand- og afløbsforhold
  • antal beboelsesrum
  • køkkenforhold
  • ydervægs- og tagdækningsmaterialer m.v.

Har du konstateret, at de faktiske forhold og din BBR-meddelelse ikke stemmer overens, kan du selv rette dem i selvbetjeningsløsningen Ret BBR
Gå til Ret BBR

Du kan også henvende dig til Varde Kommune. Du kan skrive til os på teknikogmiljo@varde.dk med oplysninger om adressen og eventuel dokumentation angående det, der skal ændres i BBR.